جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دولت پاکستان حافظ جان مسلمانان باشد

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۱:۲۳:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۸۲۱۵
دولت پاکستان حافظ جان مسلمانان باشد
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای جنایت وحشیانه اخیرداعش در کشتار خونبار شیعیان ایالت بلوچستان پاکستان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: حادثه دلخراش و خونین کشتار کارگران شیعه معدن زغال‌سنگ در ایالت بلوچستان پاکستان که در نهایت قساوت و سبعیت توسط تروریست‌های داعشی صورت گرفت، فاجعه‌ای دردناک و غم‌انگیز است.

در این بیانیه تصریح شده است: دستان جنایتکار، قلب‌های کینه‌جو و جهل و تعصب تکفیری‌ها، امروز تحت هدایت سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی استکبار است و این جانیان در پناه حمایت‌های آنان خونریزی و جنایت  می‌کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه یادآور شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اعلام مراتب همدردی و تألم خود نسبت به خانواده‌ شهدای این حادثه اعلام می‌دارد دولتمردان پاکستانی موظفند حافظ خون و جان مسلمانان در این کشور باشند و دست گروه‌های تروریستی و تکفیری‌ها را از تعرض بر جان مسلمین باز دارند.

در این بیانیه افزوده شده است: پیگیری‌های قضایی و امنیتی و همچنین قصاص جنایتکاران از مطالبات به‌حق و مسلم خانواده‌های داغدار است و مقامات پاکستانی باید تا تحقق کامل مطالبات و اجرای عدالت پیگیر باشند.

در این بیانیه آمده است: باید هرچه سریع‌تر مراسم تشییع و تدفین شهیدان این فاجعه اندوهبار، در شکوه و آرامش برگزار شود و حرمت پیکر آنان گرامی داشته شود.

در این بیانیه تاکید شده است: علمای اعلام و فضلای پاکستانی برای مدیریت این تجمعات و تحصن‌ها وارد میدان شوند و نگذارند برخی دردها و جراحت‌ها منجر به وقوع حادثه‌ای دور از انتظار و  غیرقابل‌کنترل شود. گرچه شیعیان عزیز پاکستان همواره در مسیر صحیح اسلامی گام برداشته‌اند  و اهداف دشمنان در ایجاد درگیری‌های قومیتی و مذهبی را خنثی کرده‌اند اما شرایط امروز از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان امت اسلامی در کمین هستند.

 

نظر شما