رئیس سازمان بسیج سازندگی:

فعالیت ۱۲۰ هزار بسیجی برای کمک به سیل زدگان

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۹:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۰۲۷
فعالیت ۱۲۰ هزار بسیجی برای کمک به سیل زدگان
رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در سیل‌های سال‌های اخیر 6200 گروه جهادی و 120 هزار جهادگر در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده‌اند، افزود: هرجایی که ما رفتیم جهادی‌ها قبل از ما آنجا بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد زهرایی در اجلاسیه مجمع جهادگران که در سالن مدرسه امام خمینی(ره)برگزار شد یاد و خاطره 40 شهید جهادی کشور را گرامی داشت و اظهار کرد: امروز جبهه حق و باطل در دو موضوع اتفاق نظر دارند، استکبار به این رسیده که عمود خیمه انقلاب، ولی امر مسلمین و ولایت است.

وی با بیان اینکه استکبار تمام تلاش خود را برای تضعیف خیمه ولایت به کارمی‌برد افزود: جنگ ما با استکبار جنگ تمدنی است.

زهرایی تصریح کرد: ما از اردوهای جهادی درسال 79 و از گروه‌های جهادی در سال 89 به الگوهای جهادی مانند راهیان نور و اربعین رسیده‌ایم و جریان جهادی کشور خود را به عنوان فناوری فرهنگی انقلاب معرفی می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خیلی‌ها از روزهای نخست درباره جبهه مقاومت ابهام داشتند که چرا در دوردست‌ها می‌جنگیم ولی در تشییع حاج قاسم دیدند، این جبهه و حاج قاسم تبدیل به مسیر شده و هر قطره خون حاج قاسم تبدیل به یک گروه جهادی شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه به ویژگی‌های گروه‌های جهادی اشاره و تصریح کرد: گروه‌های جهادی چند ویژگی دارند؛ وفادار به ولایت و ولی فقیه هستند، کارهای جهادی آن‌ها با عنصر معنویت آمیخته است، زبان و حنجره گویای مردم هستند و خط شکن و بن بست شکن هستند.

وی با بیان اینکه در سیل‌های سال‌های اخیر 6200 گروه جهادی و 120 هزار جهادگر در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده‌اند، افزود: هرجایی که ما رفتیم جهادی‌ها قبل از ما آنجا بودند.

زهرایی درادامه به بیان خاطره‌ای از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته و ابراز کرد: حاج قاسم در جلسه قرارگاه سیل خوزستان شرکت کردند و فرمود: روح مقاومت را از مردم نگیرید.

وی با بیان نقش آفرینی‌های گروه‌های جهادی در مهار بیماری کرونا افزود: گروه‌های جهادی درکرونا نشان دادند که وقتی همه از بیماران کرونایی هراس داشتند، جهادگران تغسیل و تکفین اموات مبتلا به کرونا را انجام می‌دادند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با گلایه از عدم انجام کارهای رسانه‌ای هنرمندانه خاطرنشان کرد: جا داشت این حرکت‌های عظیم کمک مؤمنانه، خدمات کادر درمان و مدافعین سلامت به صورت سریال و فیلم سینمایی به تصویر کشیده می شد.

وی با اشاره به مطالبات رهبر انقلاب از جهادگران تصریح کرد: عمومی کردن گفتمان جهادی و انعکاس هنرمندانه فعالیت‌های جهادی از جمله مطالبات رهبر انقلاب از جهادگران است.

زهرایی با بیان اینکه قرار است قانون بسیج سازندگی به تصویب مجلس برسد گفت: هویت بخشی به گروه‌های جهادی برای فعالیت‌های قانونی، تعریف شهید و جانباز جهادی و ایجاد بستر برای واگذاری بخشی از فعالیت‌های فرهنگی ارگان‌ها به جهادگران، بخشی از عناوین قانون بسیج سازندگی است.

وی با اشاره به لزوم تخصصی بودن کارهای جهادی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره رسم جهاد، تشکیل کارگروه‌های تخصصی به همراه ارتباط با ارگان‌ها در غالب طرح ره نشان، تشکیل مجمع‌های جهادگران برای آموزش، توانمند سازی و پیشبرد مأموریت‌های بسیج سازندگی، ازجمله فعالیت‌ها برای توانمند سازی جهادگران بوده است.

وی با بیان اهمّیت مطالبه گری افزود: مطالبه‌گری و اشراف داشتن به موضوعات از مهمترین فعالیت‌های گروه‌های جهادی است.

 

نظر شما