دولت تدبیر و امید در حوزه فضای ورزشی در قم چه کرد؟

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۰۴:۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۱۵۰۱۳۶
دولت تدبیر و امید در حوزه فضای ورزشی در قم چه کرد؟
مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به افزایش سرانه فضای ورزشی استان طی هشت سال گذشته گفت: ۹۲هزار متربع در دولت تدبیر و امید به فضای ورزشی قم افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر رسول منعم گفت: میزان کل فضای ورزشی سرپوشیده استان قم از حدود ۶۱ هزار و ۶۰۰ متر مربع در سال ۹۲ به بیش از ۸۱ هزار و ۷۰۰ مترمربع در سال جاری افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: همچنین در هشت سال گذشته کل فضای ورزشی روباز در قم از حدود ۱۷۹ هزار مترمربع در سال ۹۲ به ۲۵۱ هزار مترمربع در سال جاری رافزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ورزشی استان با وجود تمام مشکلات و محدودیت های اقتصادی همواره روند صعودی خود را حفظ کرده است ادامه داد: نتیجه تلاش های صورت گرفته در این زمینه افزایش کمی و کیفی زیرساخت های ورزشی است.

وی ادامه داد: تعداد باشگاه های خصوصی دارای مجوز استان در طی هشت سال ۶۸ درصد، باشگاه های اختصاصی بانوان ۱۶۰ درصد، ‌تعداد سالن های ورزشی ۱۹ درصد و تعداد زمین های روباز ۶۵ درصد بین سال های ۹۲ تا ۹۹ افزایش داشته اند.

منعم افزود: هم اکنون ۲۷۳ باشگاه دارای مجوز، ۵۲ باشگاه اختصاصی بانوان، ۶۸ سالن ورزشی، هشت ورزشگاه و مجموعه ورزشی، چهار زورخانه، ۶ استخر و ۳۸ زمین روباز در قم وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: در شاخص توسعه ورزش همگانی در استان، ۱۷۶ هزار نفر شامل ۱۳ درصد کل جمعیت در سال ۹۲ در این استان فعالیت‌های ورزشی فعالیت داشتند که امروز این آمار به ۲۴۷ هزار نفر شامل ۲۱ درصد کل جمعیت استان افزایش یافته‌است.

منعم ادامه داد: تعداد ورزشکاران سازماندهی شده در ذیل هیات‌های ورزشی فعال در این استان نیز با رشد ۳۰ درصدی از ۴۰ هزار نفر در سال ۹۲ به حدود ۵۲ هزار نفر در سال‌جاری افزایش یافته‌است.

نظر شما