۳۷۲ پارک در قم فعال است

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۰:۵۳:۱۲
کد خبر: ۱۱۶۰۷۲۵
۳۷۲ پارک در قم فعال است
شهردار قم به وضعیت این کلان‌شهر در بخش فضای سبز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۷۲ پارک در قم فعال است که تمام این پارک‌ها از امنیت و امکانات لازم برخوردار هستند، همچنین در موضوع فضای سبز نیز سرانه فضای سبز هر شهروند قمی به ۲۰.۳ مترمربع رسیده که جایگاه شهر قم پس از اصفهان و شیراز در رتبه سوم کلان‌شهرهای کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در سال گذشته شهرداری قم به‌طور دقیق برنامه‌ها را پیش برد و در شش مرحله افتتاحیه ۸۹۹ پروژه در بخش‌های مختلف فرهنگی، خدماتی، ترافیکی، شهرسازی، عمران شهری به بهره‌برداری رسید و در بخش سرمایه‌گذاری نیز قدم‌های بزرگی برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از ارائه بودجه حدود سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی به شورای اسلامی شهر، بودجه سه هزار و ۶۲ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۰ تصویب شد که امیدواریم امسال برنامه‌ها را به بهترین نحو ممکن با آن پیش ببریم.

شهردار قم با بیان اینکه اولویت شهرداری در اجرای طرح‌های مختلف شهری ایمنی است، گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم امروز یکی از سازمان‌های استاندارد و مجهز کشور است.

وی به وضعیت این کلان‌شهر در بخش فضای سبز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۷۲ پارک در قم فعال است که تمام این پارک‌ها از امنیت و امکانات لازم برخوردار هستند، همچنین در موضوع فضای سبز نیز سرانه فضای سبز هر شهروند قمی به ۲۰.۳ مترمربع رسیده که جایگاه شهر قم پس از اصفهان و شیراز در رتبه سوم کلان‌شهرهای کشور است.

سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه امسال نخستین سالی است که برنامه چهارساله دوم شهرداری آغاز می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود سرانه فضای سبز هر شهروند بعدازاین برنامه به ۲۶ مترمربع برسد.

وی به موضوع تفکیک زباله‌ها در مقصد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک خط با ظرفیت ۳۰۰ تن در حال بهره‌برداری است که خط دیگر با ظرفیت ۳۰۰ تن تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار قم با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تن زباله قم تولید می‌شود گفت: تفکیک ۱۰۰ تن زباله نیز از مبدأ در دست اقدام است که امیدواریم با فرهنگ‌سازی این مهم نیز محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع زباله‌های بیمارستانی نیز یک دستگاه اتوکلاو با ظرفیت ۱۰ تن مستقرشده و از ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و تمام زباله‌های بیمارستانی نیز به‌طور کامل امحا می‌شود.

سقائیان نژاد به تغییر و تحولات صورت گرفته در بخش ناوگان حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و گفت: برای بهره‌برداری بهتر از اتوبوس‌ها و ارائه خدمت مناسب به شهروندان، تلفیقی از حرکت قطری و شعاعی اتوبوس‌ها اجراشده است.

وی پرداخت عوارض نوسازی را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: این عوارض مصوبه مجلس است، متأسفانه کمتر شاهد پرداخت این عوارض توسط شهروندان هستیم، به‌طوری‌که اگر امورات مردم به شهرداری برسد نسبت به پرداخت آن اقدام می‌کند که در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به پرداخت عوارض هستیم.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اجرای مدیریت واحد شهری اشاره کرد و گفت: اجرای مدیریت شهری برای ورود لحظه‌ای به مسائل مختلف و تصمیم‌گیری در آن یک ضرورت است که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.

نظر شما