رضای خدا در محضر امام رضا(ع)

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۲:۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۱۷۲۹۵۶
رضای خدا در محضر امام رضا(ع)
مجری قمی ویژه برنامه افطار گفت: تولید برنامه‌ای معارفی و زیبا در لحظه‌های ناب افطار در خرم امام رضا علیه‌السلام توفیق و برکت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی امیدواریان مجری و سردبیر ویژه برنامه افطار شبکه افق گفت: رضای خدا ویژه برنامه افطار شبکه افق می‌باشد که در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام در استودیو صحن انقلاب تولید می‌شود. محوریت برنامه مجری برنامه است و تهیه و تنظیم اغلب متون نیز بر عهده مجری است. این برنامه محتوا محور است و گفت‌وگو محور نیست.

وی با بیان اینکه این برنامه بخش‌های مختلفی دارد گفت: گروه تولید برنامه چند کلیپ به عنوان میان برنامه تولید می‌کنند که هر شب پخش می‌شود. یک کلیپ با محوریت فعالیت‌های آستان قدس رضوی و کلیپ‌های دیگر متناسب با موضوع برنامه تهیه وتنظیم می‌شوند.

وی افزود: بخشی از برنامه به بیان تفسیر فرازی از ابوحمزه ثمالی اختصاص دارد. تفسیر با نگاه ادبیاتی، دلی و داستان محور بیان می‌شود و به نکته‌ای در این دعا ختم می‌شود.

امیدواریان تاکید کرد: بخش دیگری از برنامه با عنوان دانشگاه رمضان است. در این بخش نکته‌های آموزشی ماه رمضان و روزه داری با نگاه روانشناسی بیان می‌شود. مخاطب این بخش لزومی ندارد مسلمان یا شیعه باشد یا حتی روزه بگیرد. قصد بیان این حقیقت است که رمضان یک دانشگاه است با هزاران هزار درس و نکته که همه می‌توانند از آن پند بگیرند.

وی ادامه داد: برنامه هر روز به قشری از جامعه هدیه می‌شود. از زبان این قشر با امام رضا صحبت و حرف دل این افراد را بیان می‌شود.

وی افزود: به جز از برنامه ولادت امام حسن علیه‌السلام که شاعر، مداح و کارشناس به عنوان مهمان حضور داشتند در بقیه برنامه‌ها مهمان نداریم و فقط یک گفت‌وگوی تلفنی کوتاه با یک کارشناس در برنامه قرار می‌گیرد.

سردبیر برنامه رضای خدا بیان کرد: اصل این اتفاق و حضور و اجرای برنامه در حرم مطهر رضوی توفیق بزرگی است. این که بتوانی سی شب ماه رمضان با مردم حرف بزنی و نکته‌ای، کلامی، روایتی یا حرف دلی را بیان کنی؛ اتفاق پربرکتی است. این‌ها همه‌اش توفیق و لطف پرودگار است.

وی افزود: پیدا شدن فرصت حضور در این برنامه، در این سبک و سیاق و در این مکان و دیده شدن به عشق علی بن موسی الرضا و قرار گرفتن در قابی که مردم به واسطه گنبد طلایی امام رضا دوستش دارند سراسر رحمت و برکت است.

امیدواریان ادامه داد: لحظات افطار ناب‌ترین لحظه‌هاست. قلب و دل بنده‌های خدا رقیق است و حالشان خوب‌تر است و به خدا نزدیک‌ترند. گره زدن لحظات مخاطب با حال و هوای حرم و اجرا در چنین لحظاتی حس نابی دارد و سرشار از لذت، توفیق وافتخار است.

وی با تاکید بر اینکه قرار گیری در رسانه ملی باعث مواجهه با بازخوردهای متفاوتی می‌شود، تصریح کرد: افرادی که برنامه‌ای را می‌بینند ممکن است بپسندند یا نه. اما همه ما در این مجموعه تلاش کرده‌ایم چیزی جز حق، داستان، روایات، حکمت‌ها و آیات را بیان نکنیم. سعی شده است در اسن برنامه با نگاه و شیوه‌ای جدید با مردم صحبت کنیم.

امیدواریان در آخر گفت: از تمام افرادی که در تهیه و تولید این برنامه زحمت می‌کشند نهایت قدردانی و تشکر را دارم. همچنین از مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس که پدر معنوی این برنامه است و همکاران ما در شبکه افق نهایت سپاسگزاری را دارم.

شایان ذکر است که این برنامه برخلاف بسیاری از تولیدات ویژه برنامه‌های افطار گفت‌وگو محور نیست و با ایجاد فضایی جدید و متفاوت برنامه‌ای جذاب را تولید کرده است. این برنامه سعی در کپی برداری از برنامه‌های معمول دیگر نداشته است.

نظر شما