رویکرد شهرداری توسعه پایدار شهری است

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۱:۳۸:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۲۱۸۰
رویکرد شهرداری توسعه پایدار شهری است
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به افتتاح 14 پروژه مختلف در حوزه‌های خدمات شهری در طرح "قم در مسیر تحول" گفت: رویکرد شهرداری توسعه پایداری شهری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید امیر سامع در مراسم افتتاح سه طرح عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی شهرداری قم در مجتمع شهید عزیززادگان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و در راستای شعار”قم در مسیر تحول” حدود ۵۰ پروژه کوچک و بزرگ شهری تا دوماه آینده افتتاح و یا ساخت آن آغاز می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ابراز کرد: از میان این تعداد، برای افتتاح ۱۴ پروژه بین پنج تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که در زمینه فضای سبز، مدیریت پسماند، مدیریت بحران، ایمنی و آتش‌نشانی، سازمان میادین و جمع‌آوری آب‌های سطحی است.

سامع خاطرنشان کرد: در حوزه تفریحی نیز شهربازی فدک به‌زودی کلنگ‌زنی و یک مورد نیز افتتاحیه در بوستان غدیر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش شده پروژه‌های شهری با رویکرد، پیشرفت و توسعه پایدار شهری اجرایی شود، افزود: در موضوع فضای سبز با تلاش‌هایی که انجام‌شده سرانه فضای شهر قم از حدود ۱۵ متر در پاییز ۹۹ به ۲۰.۵ مترمربع افزایش‌یافته و در حال حاضر نیز اقدامات مختلفی برای توسعه فضای شهری در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به احداث بوستان‌های در مناطق مختلف شهری اذعان کرد: بوستان‌های شهری در مناطق مختلف شهر در حال ساخت است که برخی در مناطق شش و پنج به بهره‌برداری رسید و به‌زودی نیز بوستان ولایت، رضوان و یک بوستان دیگر نیز در کنار مسجد مقدس جمکران کلنگ‌زنی می‌شود.

سامع با بیان اینکه در بخش مدیریت پسماند نیز پروژه‌های مختلف به‌زودی بهره‌برداری می‌شود، افزود: همچنین چند طرح جدید را در این زمینه خواهیم داشت که امیدواریم این اقدامات با مدیریت و کمک و همت در همه دستگاه‌های استان قم در مجموعه به نتیجه رسیده و بتوانیم برای شهروندان و زائران بزرگوار شهر قم قدم برداریم.

وی ادامه داد: دغدغه شورا و شهرداری توسعه همه‌جانبه در مناطق شهری است و در بودجه ۱۴۰۰ نیز اعتبار مناسبی برای مناطق شهر گذاشته‌شده و امیدواریم این پروژه‌ها به مرحله اجرا برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز