پیروی از امام صادق(ع) تنها راه جلوگیری از هجمه علیه تشیع است

۱۴۰۰/۰۳/۱۶ - ۱۲:۰۳:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۸۹۵۲
پیروی از امام صادق(ع) تنها راه جلوگیری از هجمه علیه تشیع است
استاد حوزه علمیه با اشاره به هجمه گسترده دشمن بعد از رحلت پیامبر(ص) علیه قرآن و عترت، گفت: امام صادق علیه السلام با ایجاد اتحاد میان مکاتب اسلامی و ترویج احترام به مقدسات اهل سنت و تربیت شاگردان توانستند بسیاری از هجمه‌ها علیه شیعه را خنثی کرده و فضای فکری جامعه نسبت به تشیع را تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی در سخنرانی  شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم، اظهار کرد: ما باید ببینیم شرکت ما در انتخابات موجب خوشحالی چه کسانی و موجب عصبانیت چه کسانی می‌شود و بدانیم که عمل ما چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حاکم اصلی در نظام اسلامی ولی فقیه است و در این نظام رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه‌ای موفق می‌شود که افکار و عملکرد او نزدیک به رهبر معظم انقلاب باشد، گفت: در این چهل سال ما هر ضربه‌ای خورده‌ایم به خاطر عدم پیروی مسئولان نظام از منویات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کسانی که در مناظرات حرمت‌شکنی می‌کنند و تهمت و افترا می‌زنند پس از تصدی ریاست جمهوری موفق نخواهند شد، افزود: کسانی که پی‌ریزی کارشان با گناه و حرمت شکنی باشد خداوند آنها را یاری نمی‌کند زیرا فردی موفق می‌شود که با توکل به خداوند و توسل به اهل بیت(ع) کارش را آغاز کند نه با گناه و حرمت شکنی.

وی ابراز کرد: امام صادق علیه السلام به اسحاق بن عمار گفتند از خدا چنان بترس که گویا او را می بینی زیرا سرچشمه بسیاری از گناهان ما این است که خدا را ناظر بر اعمال خود نمی‌بینیم درحالی‌که اولیاء خدا همواره خود را در محضر خدا می‌دیدند.

حسینی قزوینی با اشاره به هجمه‌های گسترده دشمن علیه مذهب، نظام و اعتقادات ما گفت: بهترین راهکار برای مقابله با این تهاجمات فرهنگی در رسانه‎ها و فضای مجازی پیروی از امام صادق علیه السلام است چراکه ایشان با جذب بزرگان اهل سنت و تربیت شاگردان برجسته و تشویق شیعیان به احترام به مقدسات اهل سنت توانستند بسیاری از هجمه‌ها علیه شیعه را خنثی کرده و فضای فکری جامعه نسبت به تشیع را تغییر دهند.

وی با اشاره به تهاجم گسترده دشمن علیه قرآن و عترت که به عنوان دو ثقل اسلام همواره مورد تأکید پیامبر(ص) بود، گفت: برخی در حکومت بنی امیه پول‌های کلان می‌گرفتند تا آیاتی که در حق امیرالمؤمنین(ع) نازل شده را بگویند در حق دیگران نازل شده است و ۷۰ سال بر بالای ۷۰ هزار منبر علی علیه السلام را صب و لعن کردند و کار به جایی رسیده بود که اگر بنی امیه می‌فهمیدند که کسی اسم بچه‌اش را علی گذاشته است آن بچه را می‌کشتند و افرادی که اسمشان علی بود پدارنشان را به خاطر نامگذاری آن‌ها لعنت می‌کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به راهکارهای امام صادق علیه السلام برای مقابله با این تهاجم فرهنگی گفت: اول حضرت جلو اهانت به مقدسات اهل سنت توسط شیعیان که به تلافی صب و لعن امیرالمؤمنین(ع) انجام می‌دادند را گرفتند و در مرحله بعد احادیثی که جعل شده بود را از درجه اعتبار ساقط کردند و راهکار سوم تشویق به برقراری رابطه حسنه با اهل سنت بود به صورتی شیخ کلینی در کافی آورده است که امام صادق علیه السلام فرمودند همانطور که ما به عیادت اهل سنت می‌رویم و در تشییع جنازه‌های آنان شرکت می‌کنیم و با آنها نماز می‌خوانیم شما نیز اینگونه برخورد کنید.

وی گفت: حضرت صادق علیه السلام به زید شحام می‌گویند برخورد شما با اهل سنت طوری باشد که خوشایند آنها باشد و سپس می‌فرمایند که در مساجد آنها نماز بخوانید و هر کسی در صف اول نماز اهل سنت بایستد مانند کسی است که پشت سر پیامبر(ص) نماز خوانده است.

حسینی قزوینی گفت: این عملکرد امام صادق علیه السلام کار را به جایی رساند که حتی ابن تیمیه وقتی به امام صادق علیه السلام می رسد می‌گوید تا کنون تاریخ بشریت مثل امام صادق علیه السلام را به خود ندیده است و جامعه ای که نقل فضائل علی علیه السلام در آن جرم بود به جایی می‌رسد که سران اهل سنت به شاگردی امام صادق علیه السلام افتخار می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم جلوی هجمه‌ها علیه تشیع را بگیریم راهی جز راهی که امام صادق علیه السلام رفتند را نداریم، گفت: شیخ طوسی در رجال خود شاگردان امام صادق را ۳ هزار و ۲۲۳ نفر، شیخ مفید ۴ هزار نفر ذکر می کند و افرادی مانند جابر بن یزید جحفی ۵۰ هزار روایت از امام صادق علیه السلام نقل کرده و نجاشی در رجال خود می گوید ۳۰ هزار روایت از محضر امام صادق علیه السلام فرا گرفته و محمد بن مسلم ۴۵ هزار روایت از امام صادق علیه السلام و امام باقر علیه السلام فرا گرفت و اینگونه مکتب تشیع احیا و حفظ شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز