به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد

برگزاری محفل معرفتی برای بانوان زندانی در قم

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۱:۳۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۹۲۹۶
برگزاری محفل معرفتی برای بانوان زندانی در قم
محفل معرفتی تربیتی برای بانوان زندانی به همت خادمان امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در زندان لنگرود قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، برنامه‌های دهه کرامت امور فرهنگی خواهران آستان مقدس در سال جاری با توجه به شرایط کرونایی در دو بخش به صورت مجازی با محوریت کانال‌های «معصومانه» و «آستان مهر» و به صورت حضوری در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برای بانوان و دختران نوجوان و جوان دنبال شد.

در بخش مجازی ۳۱ ادمین نوشت، ۴۲ پست ارسالی از سوی کاربران، ۲۴ عکس نوشت، ۱۴ پادکست صوتی و ۹ استوری موشن در کانال «معصومانه» منتشر شده است و همچنین ۱۱ کلیپ تصویری در این کانال بارگذاری شده که در مجموع این کلیپ‌ها به صورت روزانه هشت هزار و ۸۰۰ مرتبه مورد بازدید قرار گرفت.

محفل مجازی جشن روز دختر نیز با همراهی ۱۸۷ نفر مخاطب، محفل مجازی جشن میلاد امام رضا علیه‌السلام، چالش مجازی «ویژگی‌های دختر نمونه کشور» با مشارکت ۱۶۰ دختر نوجوان از سراسر کشور، چالش مجازی «عنایات امام رضا علیه السلام» با مشارکت ۱۱۳ دختر نوجوان و بارگذاری ۱۰ قسمت از کتاب صوتی امام رئوف که به همت کارشناسان رواق نوجوان دختران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تولید شده است از دیگر برنامه‌های امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت برای دختران نوجوان بود که با محوریت کانال معصومانه در ایام دهه کرامت به صورت برخط و آنلاین انجام شد.

همچنین امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در ایام دهه کرامت ویژه برنامه‌های حضوری در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و شهر مقدس قم برای دختران و بانوان برگزار کرد که همایش «فدای دخترم» برای ۱۰۰ نفر از دختران دانشجو با مشارکت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اجرای فضه سادات حسینی، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین هدایت با موضوع «ولایت مداری حضرت معصومه سلام الله علیها» و مداحی مداح اهل بیت حسن شالبافان و حضور فاطمه شعاعی دختر شهید شعاعی از جمله این برنامه‌ها بود.

همایش «دختران آفتاب» با شعار فدای دخترم و حضور ۱۵۰ دختر ۱۸ ساله رأی اولی با اجرای فضه سادات حسینی، سخنرانی خانم فخر روحانی استاد حوزه علمیه خواهران با موضوع «معرفت به شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها و ولایت مداری ایشان» و جشن ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها ویژه کارکنان سازمان پزشکی قانونی قم با حضور ۱۲۰ بانو با موضوع «بصیرت افزایی و دعوت به مشارکت در انتخابات با محوریت ولایتمداری حضرت معصومه سلام الله علیها»، جشن دهه کرامت ویژه ۱۰۰ نفر از کارکنان خواهر کمیته امداد قم با سخنرانی خانم فخر روحانی و مداحی خانم خودکار با موضوع شخصیت شناسی حضرت معصومه سلام الله علیها، جشن دهه کرامت برای بانوان شاغل در استانداری قم با حضور ۱۰۰ بانوی شاغل و دخترانشان با سخنرانی خانم ایزدی از استادان حوزه علمیه خواهران و مداحی و مولودی خوانی خانم عظیمی از جمله برنامه‌های اجرا شده است.

همچنین برنامه رسانه‌ای « ایران بانو» با حضور خانم بهروز و دخترشان از خدام حرم امام رضا (علیه‌السلام) و حضرت معصومه سلام الله علیها که از مدال آوران و نخبگان ورزشی بودند با همکاری امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از شبکه دو سیما پخش شد.

در ایام دهه کرامت برنامه‌ رسانه‌ای دیگری با مشارکت امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت با حضور خانم علاسوند و خانم حسینی از نخبگان علمی و قرآنی و شعر خوانی خانم خلف زاده از شبکه جام جم پخش شد و یک برنامه رادیویی با حضور خانم اشعری شاعر و خادم آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و با سخنرانی خانم اوسطی با موضوع بیان کرامت حضرت معصومه سلام الله علیها نیز دنبال شد.

مراسم جشن‌های دهه کرامت و محافل سخنرانی از سوی امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در سال جاری در قالب کاروان های سفیران کریمه به صورت محدود انجام شد که بازدید معرفتی و تربیتی از بند بانوان زندان لنگرود با سخنرانی خانم ایزدی و مداحی خانم عظیمی از دیگر برنامه‌های امور فرهنگی خواهران بوده است.

برگزاری ۴۰حلقه معرفتی با حضور اساتید مبلغ با موضوع بصیرت افزایی و ترغیب شرکت در انتخابات با محوریت ولایتمداری حضرت سلام الله علیها از برنامه‌های محوری امور فرهنگی خواهران در ایام دهه کرامت برای بانوان بود.

تبلیغ چهره به چهره ۱۰ نفر از مبلغان و خدام خواهر آستان مقدس بانوی کرامت برای دعوت بانوان و خانواده‌ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات با محوریت ولایتمداری حضرت معصومه سلام الله علیها نیز دیگر برنامه محوری امور فرهنگی خواهران در ایام دهه کرامت برای بانوان بود که به صورت حضوری در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها دنبال شد.

لازم به ذکر است، امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت همزمان با روزهای دهه کرامت از طریق کانال مجازی «آستان مهر» برنامه‌های متنوعی برای بانوان دنبال کرد که استقبال و بازدید چشمگیری از سوی بانوان و دختران جوان از این برنامه‌ها به عمل آمد و شرایط کرونایی نتوانست موجب تعطیلی ویژه برنامه‌های فرهنگی و معنوی دهه کرامت در سطح کشور و شهر مقدس قم شود.

 

 

نظر شما