عدالت گستری در جامعه نیازمند تحقیق بنیادین است

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۳:۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۶۸۱۸
عدالت گستری در جامعه نیازمند تحقیق بنیادین است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما در آغاز شروع به کار دولتی با شعار فسادستیزی و عدالت گستری هستیم و امیدواریم این شعارهای بلند الهی که درصدر اهداف انقلاب است محقق شوند اما این کار نیازمند کارهای پژوهشی و تحقیق های بنیادین و مطالعات همه جانبه است تا به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی در نشست اساتید منتخب علم انسانی اسلامی با عنوان «عدالت اجتماعی؛ از نظریه تا عمل» که به همت مجمع عالی علوم انسانی اسلامی در دانشکده علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: نزدیک به 14 بار از واژه عدالت در بیانیه گام دوم انقلاب استفاده شده که اهمیت آن ا نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در دو قسمت به این مقوله می پردازند که در بخشی 7 برکت انقلاب اسلامی را ذکر می کنند که یکی همین مساله عدالت است و اقدامات عدالت گسترانه ای که انقلاب اسلامی انجام داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در سرفصل های اصلی 40 ساله دوم انقلاب چهارمین مورد عدالت و مبارزه با فساد است گفت: در بیانیه گام دوم به شدت نیاز به مقوله عدالت داریم؛ رهبری می فرمایند که عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم هم هستند و اگر فساد در بدنه حکومت ها حادث شوند زلزله ای برای حکومت ها است.

وی خاطرنشان کرد: ما در آغاز شروع به کار دولتی با شعار فسادستیزی و عدالت گستری هستیم و امیدواریم این شعارهای بلند الهی که درصدر اهداف انقلاب است محقق شوند.

شریفی تصریح کرد: این کار نیازمند کارهای پژوهشی و تحقیق های بنیادین و مطالعات همه جانبه است تا به نتیجه مطلوب برسد و در همین راستا مجمع عالی علوم انسانی اسلامی اقدام به تحقیق و بررسی در این حوزه کرده و امیدواریم بتوانیم گامی علمی در تحقق این شعار برداشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز