آبرسانی سیار به ۲۲ روستای استان قم

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۳:۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۲۰۹۰۴۴
آبرسانی سیار به ۲۲ روستای استان قم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به کاهش نزولات جوی و افزایش دما، از خشک شدن چاه‌ها و چشمه‌های تامین کننده آب شرب و بهداشتی برخی از روستاهای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 22 روستای استان به وسیله تانکر سیار آبرسانی انجام می‌شود و در آینده نیز این تعداد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، چهارمین جلسه مقابله با تنش آبی سال 1400 با حضور مدیرعامل و برخی از معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان به منظور پایش وضعیت تأمین آب، بررسی چالش‌ها و برنامه‌ریزی برای مقابله با کم‌آبی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این جلسه با بیان اینکه تاکنون قطعی برنامه‌ریزی شده آب نداشتیم، گفت: در هفته گذشته با افزایش 5 درجه‌ای دما نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در مناطق بالادست برخی از روستاها در ساعاتی از شبانه‌روز با قطعی یا کاهش فشار مواجه بودیم که برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت و اصلاح این موارد انجام شد.

وی با بیان اینکه در هفته جاری مشکلات این روستاها کاهش یافت، ابراز داشت: پروژه‌هایی نیز در راستای اصلاح وضع موجود و همچنین مقابله با شرایط مشابه در سال‌های آینده در دست انجام داریم.

دکتر علی جان صادق پور با اشاره به خشک شدن چاه‌ها و چشمه‌های برخی از روستاهای استان به علت کاهش نزولات جوی، از کمبود آب در این روستاها خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 22 روستای استان به وسیله تانکر سیار آبرسانی انجام می‌شود که احتمال افزایش آنها نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: تانکرهای آبرسانی سیار شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارند بر اساس تعرفه‌های مشخص شده، آب شرب مناطق کم آب را تأمین کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین با بیان اینکه با وجود افزایش دما، مشکلی برای تأمین آب شهرهای تابعه نداشتیم، گفت: در هفته گذشته تاسیسات پمپاژ یکی از چاه‌های تامین آب شرب و بهداشتی شهر جعفریه نیز که به علت نوسانات برق و فشار ناشی از افزایش مصرف با مشکل مواجه شده بود با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 600 هزار میلیون ریال تعمیر و به مدار بهره‌برداری وارد شد.

وی در ادامه افزایش برداشت از سد 15 خرداد، آماده‌سازی و تجهیز سه حلقه چاه شهری برای ورود به مدار بهره‌برداری، هماهنگی برای ورود دو حلقه چاه دیگر و تعویض شیر خط شبکه برای بهبود فشار آب در مناطق سوم خرداد شمالی، کارگر و سلامت را از دیگر اقدامات مقابله با تنش آبی برشمرد.

دکتر صادق پور در ادامه سخنان خود ضمن اینکه از معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب خواست تا با جدیت نسبت به احصا چالش‌ها و مشکلات و برنامه‌ریزی برای رفع آن تلاش کنند، تأکید کرد: باید با تمام توان در خدمت به مردم تلاش کنیم و اجازه ندهیم مشکلات، موجبات نارضایتی مردم عزیزمان شود.

وی تصریح کرد: هر چند کاهش بارندگی‌ها، افزایش دمای هوا و رشد شدید مصرف، تأمین آب را با چالش جدی مواجه کرده است اما تمام توانمان را برای آبرسانی به مردم عزیز استان به کار خواهیم بست و امیدواریم با به کارگیری تمامی ظرفیت های موجود استان، تابستان گرم و سخت سال جاری را سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از مردم خواست تا با استفاده درست از آب و صرفه‌جویی در مصرف این مایع حیاتی، کمک به برخورد با انشعابات غیرمجاز، جلوگیری از استفاده از آب شرب برای سایرکاربری ها و عدم نصب پمپ بر روی انشعابات قبل و بعد از کنتور، خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب را برای گذر از وضعیت فعلی یاری رسانند.

 

نظر شما