راه‌اندازی سیستم آبیاری تحت‌فشار بوستان غدیر/صرفه‌جویی ۲۳۳ میلیون لیتری در مصرف منابع آب

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۰۶:۵۹:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۱۶۶۸
راه‌اندازی سیستم آبیاری تحت‌فشار بوستان غدیر/صرفه‌جویی ۲۳۳ میلیون لیتری در مصرف منابع آب
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با راه‌اندازی سیستم آبیاری تحت‌فشار بوستان غدیر، صرفه‌جویی 233 میلیون لیتری در مصرف منابع آب صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با اشاره به راه‌اندازی سیستم آبیاری تحت‌فشار بوستان غدیر اظهار کرد: این بوستان طی سال‌های اخیر با صرف هزینه‌های بسیار از سوی شهرداری توسعه قابل‌توجهی پیداکرده و از یک پارک جنگلی به یک بوستان‌ مناسب شهری و کمپینگ زائر تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به توسعه فضای سبز و بهسازی فضاهای عمومی این بوستان خاطرنشان کرد: شبکه آبیاری این بوستان نیز اصلاح و بهسازی شده است و سیستم تحت‌فشار در آن اجرا و راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه این طرح کل مجموعه بوستان غدیر و بلوار غدیر و بخشی از پردیسان را تحت پوشش قرارمی‌دهد خاطرنشان کرد: این طرح با طراحی امور آب سازمان انجام‌شده و شامل یک دستگاه مخزن بتنی ۴۰۰ هزار لیتری با هزینه حدود ۹ میلیارد ریال است.

وی اجرای سیستم پمپاژ و اتوماسیون این طرح با هزینه ۲ میلیارد ریالی را موردتوجه قرار داد و افزود: لوله‌گذاری این پروژه نیز با هزینه ۶ میلیارد ریال انجام‌شده است.

جوادیان بیان کرد: در این پروژه ۳۰ هکتار از اراضی بوستان که به‌صورت غرقابی و سنتی آبیاری می‌شد به‌صورت قطره‌ای درآمد که باعث صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان ۲۳۳ میلیون لیتر در سال می‌شود؛ علاوه برآن می‌توان با آزادسازی چاه‌های درگیرغرقابی، نسبت به آب‌رسانی به دیگر عرصه‌های پردیسان اقدام کرد.

وی یادآور شد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود تا پایان سال بقیه قطعات غرقابی نیز به آبیاری تحت‌فشار تغییریابد که با این اقدام نیز شاهد صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان۸۵ میلیون لیتر در سال خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز