امیرآبادی:

کارگروه‌های تخصصی نیازهای قم برای سفر ریاست جمهوری را شناسایی کنند

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۱۰:۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۴۴۳۵
کارگروه‌های تخصصی نیازهای قم برای سفر ریاست جمهوری را شناسایی کنند
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بررسی و ارائه راهکار عملیاتی برای اختصاص بودجه گردشگری در سال 1400 و تخصیص لازم در سال 1401 و صدور‌ مجوزهای این حوزه در سفر آتی ریاست جمهوری در قم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر احمد امیرآبادی‌فراهانی در جمع اعضاء کارگروه گردشگری این دفتر با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان قم اظهارداشت: کارگروه‌های تخصصی باید با کار کارشناسی و تخصصی و نشست با فعالان بخش‌های مختلف حوزه گردشگری و صنایع دستی استان نیازهای آنها را برای طرح و تصویب در هیئت دولت آماده ارائه نمایند.

وی با بیان اینکه اختصاص بودجه 1400 و تخصیص لازم در بودجه سال 1401 و صدور مجوزها از مهمترین مباحث حوزه گردشگری در این سفر است که باید پیگیری شود گفت: اختصاص زمین به بخش‌های گردشگری، بیمه هنرمندان، فرودگاه قم، صدور مجوزهای گردشگری، ثبت ظرفیت‌های صنایع دستی و تولیدات بومی استان از دیگر موضوعاتی است که لازم است توسط کارگروه تخصصی گردشگری بررسی و برای آنها راهکارهای کاربردی در سفر ارائه شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین حضور استاندار جدید را ظرفیت و فرصتی برای استان برشمرد و تاکید کرد: کارگروه تخصصی و مشورتی گردشگری و سایر کارگروهها در حوزه‌های مختلف لازم است تا با برگزاری نشست‌های مشترک با استاندار قم فرصت‌ها و پتانسیل‌های استان را که شناسایی کرده‌اند ارائه نمایند.

در ادامه این نشست فعالان حوزه گردشگری عضو کارگروه طی سخنانی نبود یک نظام صنفی واحد در گردشگری، مشکلات سرمایه‌گذاری، توجه به حریم بناهای تاریخی، ورود شهرداری به اقتصاد گردشگری، توجه به گردشگری دینی، رفع مشکلات بیمه هنرمندان، مشکلات صادرات زیورآلات، توجه به هنرمندان صنایع دستی، ضرورت ایجاد ژئوپارک، توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد کارگروه  تولید و کار را طرح موضوع کردند.

نظر شما