شهدای ورزشکار الگوی جامعه ورزش هستند

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۰۹:۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۵۳۷۸
شهدای ورزشکار الگوی جامعه ورزش هستند
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: شهدا شناسنامه فرهنگی کشور و الگوهای ورزشی جامعه ورزش هستند و امیدواریم پیام شهدا که ایثار، فداکاری و شهادت است را به نسل جوان منتقل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رسول  منعم در پنجمین یادواره شهدای ورزشکار استان قم در فرهنگسرای جوان، با تاکید بر اهمیت عمل و شناخت سیره 6 هزار و 90 شهید قم، بیان کرد: جامعه ورزش این استان 320 شهید گرانقدر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ابراز داشت: امروز فرصت بسیار خوبی شد تا یادی از افرادی کنیم که در عرصه های فنی، ورزشی و اخلاقی مایه افتخار بوده اند و در شرایطی که کشور نیاز به امنیت داشت دوران پرافتخار 8 سال جنگ تحمیلی را رقم زدند.  

منعم یادآور شد: مسیر شهدا، مسیر شرف و عزت است؛ باید بدانیم که پهلوانان و قهرمانان واقعی شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است و ورزشکاران باید آنها را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان گفت:امروز نام 320 شهید سرافراز ورزشکار قم بیانگر تجلی ارزش های فرهنگی در بین ورزشکاران قم است و سیره و مشی این شهدا باید الگو و سرلوحه تمامی مردم و به خصوص ورزشکاران باشد.

وی تاکید کرد: شهدا دوندانی بودند که در پیمودن راه حق و صراط مستقیم گوی سبقت را همه ربودند، کوه نوردانی که به بالاترین قله انسانیت رسیدند، غواصانی که در دریای خون شناور شدند و کشتی گیرانی که قبل از رقابت با حریف با نفس خود پنجه در پنجه شدند.

منعم گفت: شهدای ورزشکار در این مسیر بودند و این پیام را به ما رسانده اند که باید جسم خودمان را مانند روحمان قوی کنیم تا نه به کسی ظلم کنیم و نه زیر بار ظلم کسی برویم.

مدیرکل ورزش و جوانان قم یادآور شد: شهدا شناسنامه فرهنگی کشور و الگوهای ورزشی جامعه ورزش هستند و امیدواریم پیام شهدا که ایثار، فداکاری و شهادت است را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: بروز و ظهور ارزش های اخلاقی مهمترین هدفی است که باید در بین جامعه ورزش استان بصورت جدی مورد توجه باشد.

منعم اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای محله آذر، فضاسازی شهری با محوریت شهدای ورزشکار، جمع آوری آثار شهدای ورزشکار، تهیه کتاب شهدای ورزشکار، برگزاری آیین های گرامیداشت شهدای قم، نامگذاری اماکن ورزشی به نام شهدای استان، دیدار و ملاقات با خانواده شهدای استان و مدافع حرم، برگزاری مسابقات در فضای مجازی و بصورت فیزیکی به نام شهدای ورزشکار بخشی از اقدامات اخیر این اداره کل در رابطه با شهدای ورزشکار است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز