راه اندازی تشکل های دانشجویی در استان قم محدودیتی ندارد

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۰۷:۳۵:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۴۵۸۷
راه اندازی تشکل های دانشجویی در استان قم محدودیتی ندارد
استاندار قم با بیان اینکه برای ایجاد تشکل‌های دانشجویی در استان هیچ محدودیتی قائل نیستیم گفت: تمامی تشکل‌های دانشجویی در چارچوب ضوابط خاص و مشخص مانند تصویب شورای فرهنگی عمومی، دستور نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و یا تصمیم رئیس دانشگاه امکان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمدتقی شاهچراغی در نشست هم‌اندیشی با روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی قم، در تالار امام جواد (ع) استانداری افزود: بخشی از نشاط دانشگاه‌ها به وسیله تشکل‌ها تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نقش تشکل‌ها در برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها گفت: اگر مسائلی در دانشگاه‌ها وجود دارد، تشکل‌ها باید وارد عرصه شوند، مسائل مختلف مطرح، و به دور از سیاه‌نمایی و اهانت به یکدیگر و در یک فضای آرام و منطقی محل مباحثه قرار بگیرد.

استاندار قم با تاکید بر نقش تشکل‌های دانشجویی در رشد و بالندگی فضای فرهنگی دانشگاه ها خاطرنشان کرد: تشکل ها می توانند نقش بسزایی را در تقویت فرهنگ دینی و ایجاد نشاط و سرزندگی در محیط دانشگاه ها داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت مطالبه‌های صنفی دانشجویان را مورد توجه قرار داد و گفت: استانداری قم برای پیگیری مطالبه‌های دانشجویان از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری آمادگی کامل دارد.

شاهچراغی خوابگاه دانشجویی و غذاخوری‌ را از موضوع‌های کلیدی و اساسی در دانشگاه‌ها ذکر کرد و گفت: ما به تامین خوابگاه مناسب برای دانشجویان اصرار داریم و از موضع حاکمیتی نیز ورود پیدا می‌کنیم، و در برابر تغییر کاربری خوابگاه‌های دانشجویی و زمین‌هایی که برای این امر واگذار شده هم ایستادگی می‌کنیم.

استاندار قم همچنین ارتباط مستمر دانشگاه‌ها با حوزه معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری را ضروری خواند و یادآور شد: در دوران کرونا مشکل‌هایی ایجاد شده و ذائفه‌ها و خواسته‌ها و همچنین جنس ورود به دانشگاه‌ها در مقایسه با گذشته تغییر کرده، مسئولان دانشگاه‌ها باید در خصوص این مسائل با معاونت سیاسی استانداری رایزنی داشته باشند، تا در استان و یا در صورت نیاز در سطحی ملی پیگیری شود.

شاهچراغی همچنین با بیان اینکه پذیرش دانشجو باید مطابق با امکانات دانشگاه‌ها باشد بیان داشت: نباید صرفا برای حل مشکل‌های اداری دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو کنیم.

وی در ادامه موضوع تجمیع دانشگاه‌ها را برای رفع مشکل‌های موجود در این مراکز مورد توجه قرار داد و بیان کرد: برای جلوگیری از به‌وجود آمدن مطالبه‌های صنفی، تعداد دانشجویان در دانشگاه‌ها از ظرفیتی که وزارت علوم مشخص کرده فراتر نرود.

خبرنگار: سید مهدی حسینی
 

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز