معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

برنامه‌ریزی جامع و اتکا به ظرفیت بقاع متبرکه موجب عملکرد بسیار خوب اوقاف قم شده است

۱۳۹۴/۰۱/۰۵ - ۱۳:۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۷۳۷۵۶
برنامه‌ریزی جامع و اتکا به ظرفیت بقاع متبرکه موجب عملکرد بسیار خوب اوقاف قم شده است
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: اداره کل اوقاف استان قم توانسته است با برنامه‌ریزی بسیار خوب و با اتکا به ظرفیت بقاع متبرکه عملکرد موفقی در ارائه برنامه‌های فرهنگی نوروزی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام علی بنایی امروز در جریان بازدید از خیمه معرفت برپا شده در مزار مقدس شیخان اظهار کرد: یکی از بهترین فرصت‌هایی که در قم برای اقدامات فرهنگی وجود دارد، تعطیلاتی مانند نوروز است.

وی افزود: زائران فراوانی در نوروز به قم سفر می‌کنند که لازم است در کنار زیارت بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س)، با معارف دینی هم آشنا شوند؛ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم توانسته است با برنامه‌ریزی بسیار خوب و با اتکا به ظرفیت بقاع متبرکه به ویژه مزار شیخان که برای قم و جهان اسلام اهمیت زیادی دارد، در این زمینه عملکرد موفقی داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه حضور زائران در مزار شیخان و خیمه معرفت برپا شده در این مکان آنها را با معارف دینی آشنا می‌کند گفت: امسال با توجه به تقارن نوروز و ایام فاطمیه، برنامه‌های اوقاف قم هم رنگ و بومی فاطمی گرفته‌اند و این امر بر شکوه مراسم‌ها افزوده است.

وی ادامه داد: غرفه‌های متعددی از نظر محتوایی در خیمه‌های معرفت برپا شده‌اند و استقبال مردم به ویژه کودکان و نوجوانان از آنها بسیار خوب بوده است.

بنایی با اشاره به اینکه باید از فرصت تعطیلات در قم به خوبی استفاده کنیم خاطرنشان کرد: قم دارای ظرفیت‌های فراوانی از نظر معنوی و فرهنگی است بنابراین باید سعی کنیم زائران و گردشگرانی را که به این شهر سفر می‌کنند با توشه‌ای معنوی راهی شهر و دیار خودشان کنیم.

معاون استاندار قم با تاکید بر برنامه‌ریزی پایدار برای استفاده از ظرفیت‌های اینچنینی عنوان کرد: در ماه‌های رجب و شعبان نیز مسافران زیادی به قم سفر می‌کنند که با برنامه‌ریزی جامع، باید کاری کنیم که هر مسافر در بازگشت، باز هم هوای قم و برنامه‌های معنوی این شهر را داشته باشد.

وی در خاتمه با تشکر از مدیرکل و سایر دست‌اندرکاران اوقاف و امور خیریه استان قم به دلیل برگزاری باشکوه طرح آرامش بهاری گفت: امیدوارم هر روز شاهد شکوه و استقبال گسترده‌تر از اینگونه برنامه‌ها باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز