معاون فرهنگی اوقاف شهرستان قم عنوان کرد

برگزاری گسترده «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه قم

۱۳۹۴/۰۱/۰۵ - ۱۳:۲۶:۴۰
کد خبر: ۲۷۳۷۶۰
برگزاری گسترده «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه قم
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه شهرستان قم از برگزاری گسترده «سوگواره یاس نبوی» و استقبال پرشور مردم قم از این مراسم‌ها در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام رحمت جمشیدپور با اشاره به تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه اظهار کرد: به همین دلیل «سوگواره یاس نبوی» نیز همزمان با طرح آرامش بهاری، در بقاع متبرکه شاخص استان قم اجرایی شد.

وی افزود: در مجموع، 18 بقعه متبرکه شاخص در شهرستان قم، «سوگواره یاس نبوی» را در دستور کار داشتند که در همه آنها شاهد برگزاری مراسم عزاداری، نوحه‌خوانی، سخنرانی و بعضا اطعام شرکت‌کنندگان بودیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی و عزای فاطمی در بقاع متبرکه‌ای همچون آستان امامزادگان سید معصوم(ع)، شاه سید علی(ع)، شاه ابراهیم(ع) و علی بن جعفر(ع) عنوان داشت: در بخش‌های مختلف قم از جمله جعفریه، کهک و خلجستان هم مراسم سوگواره یاس نبوی در مساجد و بقاع متبرکه شاخص برگزار شد.

وی ادامه داد: در آستان مقدس امامزادگان زینب خاتون(س)، هاشم(ع)، طاهر(ع)، زکریا(ع) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در بخش‌های مختلف قم، سوگواره یاس نبوی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور گسترده خیل عظیم عزاداران فاطمی برگزار شد و هزاران نفر هم اطعام شدند.

جمشیدپور با بیان اینکه پخت و توزیع 4 تن آش نذری در ایستگاه صلواتی امامزاده علی بن جعفر(ع) و توزیع هزاران قطعه CD نرم‌افزاری آشنایی با امامزادگان قم از جمله اقدامات ابتکاری در ایام فاطمیه امسال بوده است خاطرنشان کرد: دسته‌جات عزادارای هیئت‌های مذهبی قم نیز با حضور در بقاع متبرکه در سالروز شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام(ص) به عزاداری و نوحه‌خوانی پرداختند.

معاون اوقاف و امو خیریه شهرستان قم تصریح کرد: همچنین برخی از دسته‌جات عزاداری از بقاع متبرکه قم به سمت حرم مطهر حرکت کردند تا در این مکان مقدس به اقامه عزای فاطمی بپردازند.

وی با اشاره به حضور دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی از روستاهای قم در بقاع متبرکه شاخص بخش‌های کهک، خلجستان و جعفریه گفت: این هیئت‌ها با استقبال گسترده مردم هر بخش روبه‌رو شدند و عزاداری‌ها در این بقاع، باشکوه فراوان و گسترده‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز