معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران:

مرکز تکریم زائران غیر ایرانی مسجد جمکران آغاز به کار کرد

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۱۲:۵۰:۱۸
کد خبر: ۳۱۴۱۵۳
مرکز تکریم زائران غیر ایرانی مسجد جمکران آغاز به کار کرد
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از آغاز به کار مرکز تکریم زائران غیر ایرانی با هدف ارائه خدمات فرهنگی به این زائران در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران به عنوان کانون شیفتگان و مشتاقان به معارف ناب اهل بیت(ع) و یکی از مراکز مهم دینی و معرفتی شیعیان در جهان شناخته شده است، اظهار کرد: این مکان مقدس امروزه به نماد تاثیر گذار و فراگیر در حوزه اندیشه مهدویت و موعود در میان ارادتمندان اهل بیت (علیهم السلام) و حتی سایر فرق اسلامی و غیر مسلمانان تبدیل شده است و ما شاهد توجه و حضور خیل عظیم منتظران از سراسر جهان در مسجد مقدس جمکران هستیم.

وی ادامه داد: یقیناً چنین ظرفیتی نیازمند سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و ارائه خدمات فرهنگی و معرفتی است. بنابر این با هدف نشر معارف و آموزه‌های اسلام ناب و معارف اهل بیت (ع)، ارائه الگوی معتبر و صحیح فرهنگ انتظار، شبکه سازی در میان علاقمندان و معتقدان به فرهنگ انتظار با استفاده از ظرفیت انقلاب اسلامی و حضور مخاطبان از ملیت‌های مختلف که حداقل در پنج ماه امسال از 30 کشور دنیا در مسجد مقدس جمکران حضور داشتند اقداماتی در معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران طراحی و به اجرا رسیده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: در این راستا برنامه‌‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا فضایی فراهم کنیم که در آن بتوانیم خدمات مختلفی را به نمازگزاران و مشتاقانی که در مسجد حضور پیدا می‌کنند ارائه کنیم. در همین راستا دفتر تکریم زائرین غیر ایرانی طراحی و افتتاح شد که طی فرایندی از مبادی ورودی مسجد با زائران ارتباط برقرار می‌شود و آنها به صورت فردی و گروهی در این دفتر حضور یافته و از برنامه‌های مختلفی که تدارک دیده شده است بهره‌مند می‌شوند.

ابراهیمی بیان کرد: در این مرکز تاریخچه و اعمال مسجد برای زائران توضیح داده شده و به سئوالات و شبهات آنها نیز توسط اساتید مجرب زبان‌دان پاسخ داده می‌شود. همچنین مشخصات آنها را ثبت می‌کنیم تا بتوانیم از طریق فضای مجازی محصولات فرهنگی که با زبان خودشان تولید می‌شود را در اختیارشان قرار دهیم و در واقع به صورت حضوری نمازگزار را تکریم کنیم و در ادامه نیز این حضور را به صورت مجازی تداوم می‌بخشیم تا معارف ناب مهدوی را از طریق فضای مجازی به تشنگان آن منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی یک هفته که این دفتر افتتاح شده به بیش از 600 زائر غیر ایرانی خدمات ارائه شده است، اظهار کرد: ارائه بسته‌های فرهنگی پاسخگویی به سئوالات، تشکیل حلقه‌های معرفت به زبان‌های زنده دنیا، تکریم مدیران کاروان‌های غیر ایرانی و شناسایی کاروان‌ها از جمله برنامه‌های این دفتر است و خدمات این دفتر در تمام روزهای هفته از ساعت 8 تا 12 و 16 تا 22 و در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه در سه شیفت به زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیولی، ترکی، استانبولی و اردو ارائه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز