آیت‌الله نوری‌همدانی:

واقعه غدیر باید در میان مردم نهادینه شود

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۲:۴۰:۴۳
کد خبر: ۳۲۲۱۷۶
واقعه غدیر باید در میان مردم نهادینه شود
یکی از مراجع تقلید با تاکید بر نهادینه سازی واقعه غدیر گفت: واقعه غدیر را باید در برابر برخی از حملات دشمنان اسلام حفظ کنیم چرا که دشمنان اسلام تلاش می‌کنند واقعه غدیر را به گونه‌ دیگری به مردم معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله حسین‌ نوری‌همدانی امروز در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیرخم با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مجاهدان شایستگی خود را در طول هشت سال دفاع مقدس به مردم دنیا نشان دادند.

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس 35 کشور جهان دولت صدام را مورد حمایت خود قرار داده بودند و مجاهدان ایرانی تنها به مقابله با دشمن بعثی نرفته بودند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مجاهدان با شجاعت به دفاع از میهن پرداختند، گفت: شجاعت و ایثار مردان و زنان ایرانی در طول هشت سال دفاع مقدس سبب پیروزی ملت ایران شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: حضور بیش از 20 میلیون زائر در روز اربعین در کربلا نشان دهنده نهادینه شدن واقعه عاشورا در بین مردم است، در مراسم حج تنها 2 میلیون نفر حضور پیدا می‌کنند، باید واقعه غدیر نیز به گونه‌ای نهادینه شود تا شاهد باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم واقعه غدیر در جهان باشیم.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین خروش است، گفت: اگر این خروش اسلامی باشد می‌توانیم در برابر دشمنان بایستیم و پیروز شویم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی در برابر دین مغرضانه حرکت می‌کنند و سعی می‌کنند اسلام را به گونه‌ای دیگری به مردم معرفی کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه پیامبراکرم (ص) در محل غدیر حضرت علی (ع) را به جانشینی خود انتخاب کردند، گفت: به دلیل اهمیت این جانشینی در اسلام باید واقعه غدیر در جهان نهادینه شود تا مردم بیشتر با عظمت این واقعه آشنا شوند.

این مسئول بیان کرد:  امروز باید تلاش کنیم واقعه غدیر را در برابر دشمنان اسلام حفظ کنیم زیرا که برخی تلاش می‌کنند واقعه غدیر را به گونه‌ دیگری به مردم معرفی کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ولایت فقیه مسئله مهمی است، در طول تاریخ این مسئله شاهد فراز و فرودهای بسیاری بوده است که باید این مسائل به مردم معرفی شود و امروز مردم باید پیرو ولایت فقیه باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز