دبیر هنری کارگاه کشوری پوستر وحدت:

پوسترهای اجتماعی در انتقال مفاهیم باید زبان گویایی داشته باشد

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۱۵:۰۸:۴۹
کد خبر: ۳۵۰۴۱۹
پوسترهای اجتماعی در انتقال مفاهیم باید زبان گویایی داشته باشد
استاد برجسته گرافیست گفت: طراحانی که پوستر اجتماعی کار می کنند باید به این موضوع هم توجه داشته باشند که تولیدات آنها قرار است در محیط های شهری اکران شود از این رو باید زبان گویایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مسعود نجابتی ظهر پنج شنبه در دومین روز از کارگاه کشوری پوستر وحدت که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد در سخنانی اظهار داشت:یکی از ویژگی هایی که طراحان و گرافیست ها می بایست در تولید پوستر بدان توجه داشته باشند ، آن است که مفاهیم در طراحی ها باید به آسانی به مخاطب منتقل شود.

وی با بیان اینکه در برهه های مختلف و در زمینه موضوعات گوناگون استفاده درست از روش ها و فنون طراحی متناسب با آن زمان و موضوع بسیار مهم است افزود: در طراحی پوستر زمانی استفاده از عکس های واقعی ضرورت پیدا می کند و زمانی نیز استفاده از دیگر تکنیک های طراحی پوستر همانند تایپوگرافی و تصویرسازی اهمیت می یابد.

استاد برجسته گرافیست ابراز داشت: در زمان دفاع مقدس طراحانی که تولید پوستر می کردند ،  پوسترهایی متناسب با فضای جهبه ،  جنگ و مقاومت ارایه می دادند  که با استقبال جامعه روبه رو می شد و در واقع زبان پوستر در آن زمان برای درک مفاهیم ، متناسب با آن شرایط بود.

نجابتی ،  تصریح کرد: طراحان در راستای تولید پوستر وحدت نیز امروز می بایست نیاز امت اسلام را بسنجند و ابعاد مختلف و  ضرورت این مسئله را به خوبی درک کنند تا در مرحله اجرا بتوانند آثاری تاثیرگذار برای ارائه به مخاطب تولید کنند.

وی ابراز داشت: در شرایط فعلی تولید پوسترهایی که ببیننده عام و حتی متخصصان می بایست بر روی آن تامل کنند تا مفهوم آن رمزگشایی شود ضرورت ندارد و به عبارت دیگر پوستر وحدت باید زبان گویایی در بیان مفهوم آن داشته باشد.

دبیر هنری کارگاه کشوری پوستر وحدت ، عنوان کرد: طراحانی که پوستر اجتماعی کار می کنند باید به این موضوع هم توجه داشته باشند که تولیدات آنها قرار است در محیط های شهری و برای مخاطب عام به نمایش گذاشته شود از این رو باید بیان و درک مفهوم سهل باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز