به همت مرکز تحقیقات اسلامی مرکز نور

نرم‌افزار درایه النور تولید شد

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۱:۳۲:۳۲
کد خبر: ۳۵۳۷۸۳
نرم‌افزار درایه النور تولید شد
نرم‌افزار درایه النور نسخه 1.2 به همراه اسناد شیخ صدوق به همت مرکز تحقیقات اسلامی مرکز نور تدوین شده و به زودی برای عرضه روانه بازار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نرم‌افزار درایه‌النور نسخه 1.2 به همراه اسناد شیخ صدوق به زبان واسط کاربری فارسی، عربی و انگلیسی به تولید رسیده است.

این نرم افزار، متن کامل 31 جلد کتاب رجالی، 55 جلد کتاب حدیثی، 29 جلد لغت‌‌نامه و دسترسی به آثار شیخ صدوق با موضوع رجال است که قابلیت نصب روی سیستم عامل ویندوز را دارد.

آثار شیخ صدوق از دیگر موضوعاتی است که در این نرم افزار به آن توجه شده و بخش خاصی از این نرم‌افزار به آن اختصاص پیدا کرده است که این بخش مشتمل بر متن کامل 10 عنوان کتاب حدیثی در 17 جلد، با اِعراب کامل و 29 جلد لغت‌‌نامه می‌شود.

برخی از امکانات و قابلیت‌های این نرم‌افزار شامل بازسازی و ارزیابی تمام اسناد کتب اربعه و وسائل‌الشیعه به شمار می‌رود و همچنین بررسی اتصال و بیان نوع اسناد، شناسایی راویان از راه فهرست‌های عناوین معیار و اصلی با مشخصه‌‌هایی مانند توصیف، طبقه و ترجمه از دیگر امکانات این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

نمایش متن کتاب معجم رجال الحدیث با امکان تمایز عناوین و اعلام، به همراه ارتباط با تفصیل الطبقات و ارتباط دو سویه میان عناوین معیار بخش کتب ثمانیه رجال و بخش اسناد از دیگر امکانات این نرم‌افزار است.

بازسازی و ارزیابی اسناد شیخ صدوق، با امکان بررسی اتصال و بیان نوع اسناد، ارتباط بین اسناد بازسازی ‌شده کتاب من لا یحضره‌الفقیه و مشیخه آن، ارتباط بین راویان دارای طریق در اسناد کتاب من لا یحضره‌الفقیه و دیگر روایات، جست‌وجو در اسناد بازسازی‌ شده و همچنین امکان شناخت و ارزیابی راویان از راه فهرست عناوین معیار و عناوین اصلی نیز از دیگر امکانات این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز