مدیر مجموعه شبکه‌های ماهواره‌ای هدهد:

رسانه‌های معاند یاور وهابیت شده‌‌اند

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۰۹:۵۹:۰۸
کد خبر: ۳۵۶۱۱۳
رسانه‌های معاند یاور وهابیت شده‌‌اند
مدیر مجموعه شبکه‌های ماهواره‌ای هدهد گفت: رسانه‌های معاند علاوه بر تبلیغ علیه تشیع، یاور و مروج وهابیت شده و با هزینه‌های گزاف در شبکه‌های مورد نظر اهداف مورد نظر خود را تعلیم می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احسان حلمی در مراسم افتتاحیه نخستین شبکه اسلامی کودک و نوجوان انگلیسی با عنوان شبکه هدهد انگلیسی که در دفتر اصلی شبکه هدهد برگزار شد، اظهار کرد: حجت‌الاسلام شهرستانی 6 سال گذشته تاکید به مطالعه و راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای برای کودکان را صادر داشتند، این امر نشان‌دهنده درایت وی است زیرا در آن دوران نمی‌دانستیم دشمنان چه نقشه‌های شومی برای دین و جوامع دیگر در سر دارند.

وی خاطرنشان کرد: 347 ماهواره تلویزیونی سراسر جهان را در پوشش خود دارند که از این تعداد 300 ماهواره تلویزیونی به صورت فعال به ارسال امواج تلویزیونی روی زمین مبادرت می‌ورزند.

رئیس سازمان رسانه‌ای صبا با بیان اینکه 20 هزار و 374 شبکه تلویزیونی در کل جهان فعالیت دارند، گفت: 214 ماهواره تلویزیونی در منطقه آسیا فعال هستند، 116 ماهواره تلویزیونی فعال منطقه ایران را زیر پوشش قرار دادند که تا امروز 31 دریافت در منازل ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 7 هزار شبکه تلویزیونی از این 31 دریافت ثبت شده که از جمله آنها 521 فیلم سینمایی، 515 کودک و نوجوان، 407 مذهبی و دینی و 543 شبکه‌های مستهجن است.

حلمی درآمد سالیانه کشور ژاپن را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: درآمد سالانه کشور ژاپن از صنعت انیمیشن بیش از درآمد سالانه کشور ایران از فروش نفت است.

وی با طرح این سوال که جایگاه ما در این معادله کجاست، گفت: سیاست‌گذاران فرهنگی جهان با اهدافی از پیش تعیین‌شده و مشخص و با مطالعات همه‌جانبه که متخصصان رسانه از آن به عنوان جنگ نرم یا جنگ رسانه‌ای نام می‌برند، به سمت ما آمدند.

رئیس سازمان رسانه‌ای صبا خاطرنشان کرد: روزی برای کشورگشایی از سلاح آتشین استفاده می‌شد که در یک محدوده کوچک و خاص ایجاد خرابی می‌کرد، امروز همه‌جانبه، گسترده، خانه به خانه و ذهن به ذهن در حال ویرانگری هستند، ادیان الهی، مروج رحمت و شفقت هستند، ولی رسانه‌ها اکثر فعالیت خود را برای تولید فیلم‌هایی با موضوعات خشونت‌آمیز گذاشته‌اند.

وی عنوان کرد: زمانی که حرمت خانواده نشانه گرفته شود، حیا از بین می‌رود، اگر اخوت و دوستی نباشد ذهن‌ها آماده دریافت القائات دیگر فرهنگ‌ها می‌شود امروز رسانه‌ها با تحقیر قومیت، ملیت و مذاهب اقدام به تحمیل، حاکمیت ارزش‌ها و فرهنگ خود می‌کنند.

حلمی با بیان اینکه اینگونه برنامه‌ریزی منجر به بیزاری از فرهنگ و مذهب خودی می‌شود، گفت: آنها با ایجاد سرگردانی اقدام به خواسته‌های خود کرده و در حقیقت انسان‌هایی مطیع و فرمانبردار می‌سازند، این انسان مطیع چشم و گوش به رفتار بیگانه داشته و آن را می‌پذیرد و با انجام آنها خود را مترقی و متمدن می‌داند.

وی تصریح کرد: زمانی که خبری به تواتر می‌رسد، هر چند دروغ، تهمت و دور از حقیقت باشد، به دلیل تکرار درست به نظر می‌رسد، خود مردم نیز در باز نشر و اشاعه آن کمک می‌کنند، رسانه‌های معاند علاوه بر تبلیغ علیه تشیع، یاور و مروج وهابیت شده و با هزینه‌های گزاف در شبکه‌های مورد نظر تعلیم می‌دهند.

مدیر مجموعه شبکه‌های ماهواره‌ای هدهد اهداف رسانه‌ها در ترویج اخبار داعش را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز با نشر مداوم اخبار داعشی‌ها و سلفی‌ها در رسانه‌ها در نظر دارند تا از اسلام چهره‌ای همراه خشونت و خونریزی به جهان معرفی کنند، در باطن خود مصمم، پرشور و با برنامه‌ریزی دقیق با اختصاص هزینه سنگین به صورت شبانه‌روزی کار و فعالیت می‌کنند تا به اهداف خود برسند.

وی عنوان کرد: اگر تاریخ اسلام را مطالعه کنید، این مسائل همیشه بوده و حتی در زمان رسول الله(ص)، امام علی(ع) و امامان معصوم(ع) وجود داشته و مبارزان راه خدا احساس تکلیف کرده و به یاری دین شتافته و خدعه‌ها را خنثی کردند و سبب شدند تا پرچم اسلام برقرار بماند.

حلمی در پایان یادآور شد: امروز رسالتی بزرگ بر عهده ماست، باید با صدای بلندتری لبیک سر دهیم یا گوش فرادهیم به معصوم و مظلوم تاریخ حسین بن علی(ع) که صدای هل من ناصر وی برای همه زمان‌ها و مکان‌ها است زیرا برای احیای دین جدش قیام کرد.

نظر شما