آیت‌الله نوری‌همدانی:

اعدام شیخ النمر دهن‌کجی به جهان اسلام است / مسلمانان واکنش نشان دهند

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۴:۰۵:۵۴
کد خبر: ۳۵۶۲۷۲
اعدام شیخ النمر دهن‌کجی به جهان اسلام است / مسلمانان واکنش نشان دهند
یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اعدام آیت‌الله باقر النمر توسط رژیم سعودی گفت: اجرای این حکم ظالمانه با وجود اعتراضات فراوان مسلمانان جهان، دهن‌کجی به جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری نخستین اجلاس نماز در قم، با اشاره به خبر اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان که امروز منتشر شد، اظهار کرد: این خبر بسیار تاسف‌برانگیز است. زیرا شیعیان به این حکم ظالمانه اعتراض کردند و این اعتراض تنها به ایران محدود نشد بلکه کشورهایی مانند عراق و لبنان نیز به حکم اعدام شیخ نمر اعتراض کردند ولی با وجود تمام اعتراض‌ها حکومت عربستان نسبت به اعدام این عالم شیعی اقدام کرد.

وی با اشاره به مذهبی که عربستان پیرو آن است، بیان کرد: مذهبی که عربستان از آن پیروی می‌کند، یک مذهب خرافی است که تنها می‌خواهد اسلام را در جهان بدنام کند.

این مرجع تقلید بیان کرد: عربستان در حالی خود را پیرو دین اسلام به جهان معرفی می‌کند که بستر پرورش داعش و تشکیل گروهک‌های تکفیری و بوکوحرام است و همچنین نوکری گوش به فرمان برای رژیم صهیونیستی است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه حکومت و مذهب عربستان مایه تاسف و سرافکندگی جهان اسلام است،‌ تصریح کرد: برادران اهل سنت و شیعه باید در برابر کشتن ظالمانه شیخ نمر النمر عکس‌العمل نشان دهند.

وی با بیان اینکه عربستان با اعدام شیخ نمر النمر به تمام شیعیان و اهل سنت که نسبت به این حکم اعتراض داشتند دهن‌کجی کرده است، گفت: ما امروز در روزگاری قرار داریم که چنین جریان‌های ناراحت کننده‌ای جهان اسلام را تهدید می‌کند.

* اسلام دین اجتماعی است

آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اهمیت نماز در دین اسلام، گفت: نماز مسئله مهمی است که از ارزش‌های اسلام محسوب می‌شود و همه مسلمانان در ارزش‌ها مشترک هستند و آن را قبول دارند.

وی نامه 27 نهج البلاغه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امام نخست شیعیان در این نامه توصیه‌های فراوانی دارد و پس از توصیه‌ها می‌فرمایند همه اعمال در گرو نماز است و اگر خللی در نماز باشد بقیه کارها با اخلال مواجه می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ائمه جماعات باید به روشن کردن و بیدار کردن افکار انقلابی اهتمام داشته باشند، عنوان کرد: باید مردم آگاه شوند که اسلام دینی است که همه برنامه‌هایش را به صورت جمعی تدوین کرده است و در این راستا می‌توان به انجام اعمال حج و نماز جماعت اشاره کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه تأمل به مسئله خلقت، درس‌های فراوانی را به ما می‌آموزد، تصریح کرد: میلیاردها ستاره وجود دارد که همه در حرکت هستند ولی به دلیل تدبیر خداوند در خلقت،‌ هیچگاه این ستاره‌ها با یکدیگر برخورد نمی‌کنند که تامل به این مسئله خود یک درس است که خداوند جهان را اداره می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت توجه به محتوای نماز در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: قرائت نماز،‌ تفسیر و ترجمه نماز باید در دستور کار قرار بگیرد و ائمه جماعات به بیان این نکات اهتمام داشته باشند و به این شیوه جامعه اصلاح می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز