آزاد راه تهران - قم پر تردد ترین محور استان قم

۱۳۹۵/۰۱/۰۱ - ۰۸:۵۷:۳۳
کد خبر: ۳۸۵۴۶۵
آزاد راه تهران - قم پر تردد ترین محور استان قم
معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های قم آزاد راه تهران – قم را به عنوان پرترددترین محور مواصلاتی استان در روز گذشته عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از ستاد خبریِ ستاد تسهیلات زائران قم، محمد حسن کلهری  در جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائران قم ابراز داشت: بزرگراه قم – سلفچگان، سلفچگان – راهجرد و آزاد راه قم – کاشان رتبه های بعدی پر تردد ترین محورهای مواصلاتی استان قم را در این روز به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: مجموع ورود خودروها به سطح شهرقم در این روز 141 هزار خودرو بوده است که شاهد رشد 1.8 درصدی تردد نسبت به روز مدت مشابه در سال گذشته بودیم همچنین در سطح استان این آمار بالغ بر 152 هزار خودرو گزارش شده است که در این زمینه نیز هشت درصد ورودی به استان قم در مقایسه با آمار سال گذشته را داشتیم .

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قم ابراز داشت : سرعت متوسط تردد در محورهای برون شهری 87 کیلومتر بر ساعت در روز گذشته اعلام شده است.

وی یادآور شد: ساعت اوج تردد محور های مواصلاتی برون شهری در روز گذشته طی ساعت های 11 الی 12 بوده است.

کلهری هم چنین سهم خودروهای سبک در تردد های روز گذشته را 89 درصد و وسایل نقلیه سنگین را 11 درصد اعلام کرد.

قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم –کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.

استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.

ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم فعالیت خود را از 27 اسفندماه آغاز کرده و تا 15 فروردین ماه سال آینده آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز