استاندار قم خبر داد

افزایش ۶۹ درصدی کشفیات مواد مخدر در قم

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۳:۴۳:۱۵
کد خبر: ۳۹۷۹۵۲
افزایش ۶۹ درصدی کشفیات مواد مخدر در قم
استاندار قم گفت: آمار کشفیات مواد مخدر استان قم در یک سال اخیر 69 درصد افزایش، آمار معتادان 29 درصد کاهش و آمار دستگیری‌های این حوزه چهار درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی امروز در نخستین همایش دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور که در تالار امام رضا(ع) استان قم برگزار شد، با اشاره به برخی از ویژگی‌های جغرافیایی استان قم اظهار کرد: این استان هر ساله از 20 میلیون زائر استقبال می‌کند و جمعیت اتباع قابل توجهی از 120 کشور مختلف با اهداف سکونت و تحصیل در قم حضور دارند.

وی از تحصیل بیش از 70 هزار طلبه ایرانی و 17 هزار طلبه خارجی در قم یاد کرد و افزود: حضور طلاب خارجی، مراجع تقلید و وجود حوزه‌های علمیه بر ویژگی‌های استان قم افزوده است.

استاندار قم با تاکید بر اینکه وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و حضور زائران حساسیت‌های ملی را نسبت به این استان افزایش می‌دهد،‌ عنوان کرد: آمار کشفیات مواد مخدر استان قم در یک سال اخیر 69 درصد افزایش، آمار معتادان 29 درصد کاهش و آمار دستگیری‌های این حوزه چهار درصد افزایش داشته است.

وی همکاری مطلوب دستگاه‌های مختلف اجرایی را عامل اصلی رسیدن به موفقیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر دانست و ادامه داد: وجود نیروهای با انگیزه و توانمند در مجموعه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی یکی دیگر از عوامل موفقیت بوده است.

صادقی با تاکید بر اینکه اجرای عملیات‌های مشترک میان نیروی انتظامی استان‌ها نیازمند هماهنگی‌های گسترده است، گفت: پیشگیری و توانمندسازی افرادی که در معرض تهدید هستند بهترین اقدام برای مبارزه با مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مردمی برای مبارزه با مواد مخدر باید افزایش یابد، مطرح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده استان قم از ظرفیت دستگاه‌های مختلف اجرایی برای توسعه آموزش‌های مردمی استفاده می‌کند.

استاندار قم از معتادان به عنوان بیماران جامعه نام برد و اضافه کرد: برای درمان این بیماران عناصر مختلف جامعه و خانواده رسالت‌های مشخصی بر عهده دارند که باید به آنها عمل کنند.

وی رفع مشکل اعتیاد را نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان دانست و گفت: امیدواریم در سال جاری با اجرای برنامه‌ریزی‌های انجام شده در استان قم بتوانیم به نتایج مطلوب‌تری در حوزه مبارزه با مواد مخدر برسیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز