رئیس شورای اسلامی شهر قم:

تلاش برای سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه های عمرانی

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۳:۵۶:۲۰
کد خبر: ۳۹۷۹۶۹
تلاش برای سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه های عمرانی
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه اعضای شورا باید نمایندگان واقعی مردم باشند، گفت: در قم فضای شورا و مدیریت شهری با مسائل سیاسی و گروهی آغشته نشده بلکه تمام تلاش ها برای سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه های عمرانی درجریان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ولی الله بیاتی درکنفرانس خبری به مناسبت 9 اردیبهشت ماه روز ملی شوراها خاطرنشان کرد: اعضای شورا درانتخابات مورد اعتماد مردم قرار گرفتند و باید به این اعتماد پاسخ مثبت داده و تنها به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی پیگیری کارهای مردم، جدیت و تلاش برای سرعت بخشی به افتتاح طرح های عمرانی و پرهیز از دامن زدن به مسائل سیاسی را از رویکردهای اصلی شورای اسلامی شهر قم ذکر کرد و گفت: همه تلاش ما باید پیگیری کار مردم و خدمت به شهروندان با گشاده رویی و تلاش شبانه روزی باشد.

*کمرنگ شدن مسائل سیاسی در شورا

بیاتی خاطرنشان کرد: در شهرداری و شورای اسلامی شهر قم مسائل سیاسی و جناحی کمرنگ شده است و از همه ظرفیت ها برای خدمت به مردم استفاده می کنیم.

وی به عنوان نمونه گفت: تعدادی از کسانی که در انتخابات شوراها، کاندیدا شده بودند ولی رای نیاورند را به عنوان مشاور یا عناوین دیگر به کار گرفتیم تا از ظرفیت آنها در تحقق اهداف مدیریت شهری استفاده کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های شورای اسلامی شهر واگذاری برخی کارها به شهرداری برای سرعت بخشیدن به انجام آنها و حفظ ارتباط با مردم است که در این زمینه در سال گذشته موفق عمل کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم از برگزاری 57 جلسه رسمی و علنی در سال گذشته خبر داد و گفت: در این جلسات اعضای شورای اسلامی شهر 700 مصوبه داشتند و کمیسیون های تخصصی نیز جلسات متعددی را برگزار کردند.

وی یادآورشد: شهردار نیز در همه جلسات علنی شورای اسلامی شهر حضور دارد و لوایحی که صحن بررسی شده بیش از 95درصد تصویب شدند و این نشانه کار کاشناسی در کمیسیون های تخصصی است.

بیاتی گفت: بودجه شهرداری در سال 1394 مبلغ 11 هزار میلیارد ریال( 1100 میلیارد تومان) و در سال جاری نیز یک هزار و 338 میلیارد تومان است و سه هزار و 400 میلیارد ریال اوراق نیز از دولت برای مترو، جذب کردیم.

وی ادامه داد: امید است با مدیریت بودجه سال 1395 بتوانیم بخش زیادی از طرح های نیمه تمام را افتتاح و در تکمیل آنها را سرعت ببخشیم.

وی همچنین اظهار داشت: تیمی که در شهر قم مستقر شده ، کارآمد، با تجربه و مدیر هستند و ما شاهد بسیاری از اقدامات خوب آنها در مدیریت شهری هستیم و اعضای شورای اسلامی شهر نیز از انتخاب شهردار راضی می باشند.

بیاتی یادآورشد: از اختلافات جزیی و حاشیه سازی پرهیز می کنیم، ممکن است برخی افراد دنبال شیطنت باشند ولی سعی کردیم با دولت و دستگاه های اجرایی تعامل سازنده ای داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 100 هزار میلیارد ریال بودجه امسال، عمرانی است، گفت: هفت هزار متر از حفاری مترو انجام شده و از ایستگاه مطهری نیز خارج خواهد شد و دنبال این هستیم که فاز یک را میدان مطهری تا قلعه کامکار را در اولویت قرار دهیم.

*چالش های منوریل قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم درادامه گفت: سال گذشته با وجود

مشکلات مالی ، قرار شد برای منوریل 500 میلیارد ریال دولت و 500 میلیارد نیز شهرداری هزینه کنند، تا فاز یک آن راه اندازی شود.

بیاتی اظهار داشت: هزینه احداث منوریل سنگین است از سویی نقشی که باید در حمل ونقل و مسافر داشته باشد نیز دارای ابهام است، بر همین اساس قرار شد در مرحله اول تا میدان مطهری به صورت آزمایشی راه اندازی شود.

وی ابراز امیدواری کرد که تا نیمه اول سالجاری ، منوریل به حرکت در آید. وی همچنین وضعیت عبور منوریل از مقابل حرم مطهر را نیز نامشخص ذکر کرد.

 

بیاتی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: ایستگاه مرکزی مترو از میدان مطهری به راه آهن منتقل خواهد شد تا مسافرانی که وارد قم می شوند ، از آن استفاده کنند و با راه اندازی قطار سریع السیر نیز مترو می تواند خدمات مناسبی را ارائه نماید.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: بلوار مرجعیت ادامه بلوار جمهوری تا شهرک پردیسان در سه فاز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد، مشکلات ابتدایی پروژه سه سطحه عمار یاسر نیز برطرف شده و کار به خوبی پیش می رود.

بیاتی بیان داشت: پروژه پل میثم نیز در تعهد راه آهن بود ولی به شهرداری واگذار شد، از سوی دیگر راه آهن باید 40 میلیارد ریال به شهرداری پرداخت می کرد که چنین اتفاقی نیفتاد.

وی همچنین از پروژه تقاطع امام علی (ع) تا عمار یاسر را از طرح های جدیدی دانست که به صورت یک سه سطحه و زیر گذر تا شش ماه آینده عملیات آن انجام خواهد شد.

بیاتی با بیان اینکه تمام بدهی های شهرداری یک هزار و 500 میلیارد تومان می باشد،گفت: دراین راستا دارایی ها و املاک شهرداری چهار الی پنج برابر این بدهی ها می باشد.

وی تصریح کرد: بخش عمده بدهی ها اوراق مشارکت بلوار پیامبر اعظم (ص) است که 400چهار هزار میلیارد تومان بوده و با سود بانکی به هشت هزار و پانصد میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به رایزنی های انجام شده دنبال تهاتر برخی املاک شهرداری با بدهی های بانک ملی، بانک تجارت و بانک شهر هستیم.

بیاتی خاطرنشان کرد: شهرداری هم اکنون چهار هزار و 500 میلیارد ریال از دولت بدهکار است وهنوز پرداخت نشده است.

وی همچنین در قسمت دیگری سخنان خود ، گفت: علما و مراجع تقلید به ما کمک کردند و به تازگی آیت الله مکارم شیرازی در مورد جرایم و سودی که بانکها از شهرداری گرفته اند، به دولت نامه نوشتند که این روند متوقف شود.

بیاتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در بلوار پیامبر اعظم نیازمند سرمایه گذاری هستیم، گفت: در این بلوار چندین گروه برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند و کسانی که هتل های چند ستاره بسازند شهرداری از آنها عوارض دریافت نمی کند.

وی با اشاره به اینکه مدینه الزائر با مشارکت حرم حضرت امام حسین(ع) و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در قم ساخته می شود، گفت: قرار شد هر کدام از حرمین 15هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کنند.

بیاتی تصریح کرد: زمینی با متراز 100 هزار متر مربع نیز در نزدیکی شهر قائم به این شهرک اختصاص پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: حاشیه بلوار پیامبر اعظم (ص) را باید معنوی کنیم و از ساخت و سازهایی که بخواهد به این موضوع آسیب وارد کند جلوگیری می کنیم.

وی همچنین از احداث شهرک خودرو در قم خبر داد وگفت: با این ساخت این شهرک، مجموعه تعمیرگاه ها نیز از داخل شهر به آن مکان منتقل می شود.

وی تجهیز و راه اندازی 10 ایستگاه آتش نشانی را از دیگر اقدامات شهری عنوان کرد.

بیاتی راه اندازی سورتمه ریلی در بوستان علوی قم را از دیگر اقدامات شهرداری برای خدمت به مردم و زائران و مسافران ذکر کرد و گفت: مدیران استان برای افزایش زمان حضور زائر و مسافر در قم باید تدبیر بیاندیشند و یکی از این اقدامات ایجاد امکانات تفریحی در پارک ها می باشد.

وی ادامه داد: پارک آبی قم نیز تا یک ماه دیگر راه اندازی خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد برخی وعده های مسئولان و عدم اجرایی شدن آنها نیز گفت: در حقیقت قول وقتی داده می شود باید انجام شود، به عنوان نمونه در بخش ساماندهی وانت بارها تنها یک بخش دست شهرداری است.

بیاتی همچنین در خصوص سیل اخیر در پردیسان نیز گفت: سیلاب برای پردیسان خطری بزرگ است و به شهرداری اعلام کردیم که مناطق شهر که آبگرفتکی و خسارت داشته را بررسی و به ستاد بحران اعلام کند تا مشکلات آن حل شود.

وی گفت: حل مشکلات منطقه پردیسان تنها بر عهده شهرداری نیست و اداره مسکن و شهرسازی نیز باید وارد عمل شده و کمک کند و مسیر عبور سیل نیز با همکاری دستگاه ها باید مسدود شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم درادامه در ارتباط با پروژه شهید آوینی اتصال بلوار شهرک قدس به پردیسان نیز گفت: ما حتی با آیت الله حسینی بوشهری رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور درخصوص بازگشایی این مسیر از طریق شهرک مهدیه رایزنی کردیم و پیشنهادهای دادیم که به مهدیه هم آسیبی نرسد.

بیاتی گفت: این مشکل با وجودی که از طرح های شهرداری است ولی هنوز حل نشده و نیاز به پیگیری دارد، ضمن اینکه شهرداری هزینه های فراوانی هم برای تمک و احداث در این مسیر پرداخته است.

وی همچنین با اشاره به ساخت پارکینگ های صفائیه وطول کشیدن این پروژه نیز گفت: ساخت سه هزار پارکینگ در خیابان صفائیه قطعی شده و در این پروژه تجاری هم پیش بینی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز