رئیس شورای اسلامی استان قم خبر داد

تشکیل اتاق فکر در شورای اسلامی استان قم

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۸۱۱۱
رئیس شورای اسلامی استان قم از ایجاد اتاق فکر در قالب کارگروه‌های گوناگون برای بررسی مشکلات استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز قم، حسن بختیاری در نشست خبری که در دفتر شورای اسلامی استان در فرمانداری قم برگزار شد گفت: آموزش جزو نیازهای اساسی شورای استان است چون اعضای شورا از سطوح گوناگون جامعه هستند و شاید در برخی از موارد آموزش‌های لازم را ندیده باشند.

وی افزود: مسئولیت آموزش اعضای شورای استان با وزارت کشور و استانداری است اما ما به دلیل احساس مسئولیت، خودمان نسبت به برگزاری دوره‌های لازم اقدام کرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی استان قم ادامه داد: در پی برگزاری دوره‌های آموزشی لازم به شکل ماهانه هستیم.

بختیاری با اشاره به فعالیت‌های شورای استان ابراز کرد: شورای آموزش و پرورش استان، شورای ترافیک، شورای فرهنگ عمومی، شورای مدیریت بحران، شورای برنامه‌ریزی استان و کمیسیون نظارت جزو مواردی هستند که ما در آنها حضور فعال داریم و همچنین مسائل مربوط به برخی از شوراها همچون شورای حل اختلاف و کارگروه توسعه اشتغال روستایی و عشایری را از راه نمایندگان خود پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است که در کمیسیون‌ها با رویکردی تخصصی وارد شویم تا بتوانیم به خوبی از عهده بررسی مسائل برآییم.

رئیس شورای اسلامی استان قم با اشاره به بحران آب در استان اظهار کرد: روستاهای ما در زمینه آب کشاورزی و آب آشامیدنی با بحران مواجه هستند و ما باید به سمت اموری همچون تغییر الگوی کشت حرکت کنیم.

بختیاری افزود: تغییر الگوی کشت جزو اموری است که نیاز اساسی استان به شمار می‌رود و همواره در جلسات مورد پیگیری قرار گرفته است که امیدواریم با همکاری مدیران و کشاورزان انجام شود.

وی از وجود چاه‌های غیر مجاز خبر داد و گفت: وجود چاه‌های غیر مجاز جزو مشکلات استان است و از عوامل بحران آب به شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی استان قم با اشاره به مشکلات شهرهای تابعه تصریح کرد: این شهرها با مشکلات گوناگونی رو به رو هستند که یکی از آنها درآمد است به گونه‌ای که در برخی از موارد حتی برای پرداخت حقوق کارکنانشان به مشکل می‌خورند بنا بر این باید اعتبارات لازم به آنها تعلق گیرد.

بختیاری ادامه داد: درآمد استان قم در حد قابل قبولی است و می‌توان با مدیریت درست، مشکلات را برطرف کرد.

وی سفرهای اعضای شورا به شهرهای تابعه را مورد توجه قرار داد و گفت: اعضای شورای اسلامی استان به شهرهای تابعه سفر می‌کنند تا از نزدیک با مشکلات آشنا شوند و در پی همین تلاش‌ها توانستیم مشکل اسناد خانه‌های محله زینبیه کهک را تا اندازه زیادی حل کنیم.

 

رئیس شورای اسلامی استان قم افزود: مسئله آب کهک جزو موضوعاتی بود که توسط شورای اسلامی استان پیگیری شد و با کمک دستگاه‌های دولتی بهبود یافت.

وی بیان کرد: بالا بودن تعرفه‌های نظام مهندسی در شهرهای تابعه از موانع ساخت و ساز استاندارد بود که در جلسات سال گذشته ما با مسئولان نظام مهندسی توانستیم تخفیف 50 درصدی تعرفه‌ها را در آن سال رقم بزنیم و امیدواریم این امر در سال جاری نیز تکرار شود.

بختیاری بودجه شورای اسلامی استان را سالانه 70 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این بودجه اندک، پاسخگوی فعالیت‌های ما نیست و عملا امکان بسیاری از برنامه‌ها را از ما می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان قم از برنامه‌ریزی این شورا برای تشکیل اتاق فکر خبر داد و گفت: در پی ایجاد اتاق فکری در قالب کارگروه‌های گوناگون از افراد متخصص در مسائل شهری و روستایی هستیم.

وی گفت: شورای اسلامی استان وظیفه بررسی و بیان مشکلات استان را بر عهده دارد و در این راستا استفاده از ابزارهای تعاملی را اثربخش می‌داند.

بختیاری تاکید کرد: بسیاری از مشکلات استان در همین قالب حل و فصل شده‌اند درحالی که اگر وارد فضای تعاملی می‌شدیم نتیجه چندانی نمی‌گرفتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این شورا ابزار اجرایی موثری ندارد ناچار است از راه تعامل با ادارات برای حل مشکلات تلاش کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز