سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم:

دومین جشنواره ملی نماد‌های شهری رضوی برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۰۷:۰۲:۰۰
کد خبر: ۳۹۸۱۱۴
دومین جشنواره ملی نماد‌های شهری رضوی برگزار می‌شود
سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی نماد‌های شهری رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید رسول موسوی‌نژادیان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره ملی نماد‌های شهری رضوی اظهار کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین علیهم السلام به ویژه ثامن‌الحجج علی ابن موسی‌الرضا علیه السلام از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی در ادامه گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار را از اهداف دیگر این جشنواره دانست.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و ارتقاء هنر ساخت نمادهای ماندگار برای فضاها و اماکن شهری را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: ظهور خلاقیت هنرمندان در خلق آثار بدیع (حجمی) با نگرش به فرهنگ دینی و اسلامی به ویژه ترویج فرهنگ شهدا و انقلاب اسلامی و با الهام از آموزه‌های رضوی و اهل بیت علیهم السلام از اهداف دومین جشنواره ملی نماد‌های شهری رضوی از سری برنامه‌های‌ چهاردهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام است.

موسوی‌نژادیان محور‌های این جشنواره را توجه به ترویج فرهنگ قرآن و عترت ویژه امام رضا علیه السلام، انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت، نوآوری و خلاقیت در ایده پردازی و روش‌های اجرایی و کاربرد مواد و مصالح جدید عنوان کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به جوایز پیش بینی شده به نفرات برگزیده این دوره از جشنواره بیان کرد: به نفرات برگزیده اول تا پنجم به ترتیب 80، 60، 40، 20و 10 میلیون ریال جوایز نقدی به همراه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همچنین به هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت و حداکثر تا مبلغ 5 میلیون ریال کمک هزینه ساخت و ارسال ماکت تقدیم خواهدشد.

دبیر دومین جشنواره ملی نماد‌های شهری رضوی با اشاره به گاهشمار فراخوان دومین جشنواره ملی نماد‌های شهری رضوی تصریح کرد: علاقمندان می توانند تا 25 اردیبهشت ماه برای ثبت نام الکترونیکی به نشانی www.fv-qom.ir مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز