جشنواره پژوهشی بین المللی بانو امین در قم برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۰:۲۶:۳۵
کد خبر: ۳۹۸۷۶۵
جشنواره پژوهشی بین المللی بانو امین در قم برگزار می شود
مسئول برگزاری جشنواره پژوهشی بین المللی بانو امین گفت: این جشنواره با تقدیر از بانوان پژوهشگر روز 15 اردیبهشت ماه جاری در جامعه الزهرا(س) شهر مقدس قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سعیده سادات غروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جشنواره، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه سخنرانی می کند و از 33 پژوهشگر بانو تقدیر خواهد شد.

وی افزود: فراخوان این جشنواره از اواخر مهرماه سال گذشته تا دی ماه ادامه داشت که حدود یک هزار و 707 اثر به دبیرخانه این جشنواره به زبان های مختلف توسط 974 پژوهشگر ارسال شد.

وی ادامه داد: پیش از این، دو دوره جشنواره بانو امین در سطح داخلی ویژه بانوان طلبه جامعه الزهرا(س) برگزار شده بود که با شناسایی نقاط قوت و ضعف موفق به فراخوان جشنواره بانو امین در سطح ملی و بین المللی شدیم.

وی محورهای برگزاری این جشنواره را شامل گرایش اخلاق و تربیت اسلامی، تاریخ اسلام، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام، مطالعات زنان، فقه و اصول، تعلیم و تربیت، علوم سیاسی و ادبیات فارسی و ادبیات عرب اعلام کرد.

مسئول برگزاری جشنواره بین المللی بانو امین بیان داشت: شرکت کنندگان در این جشنواره 896 تن از کشور ایران و مابقی از کشورهای افغانستان، پاکستان، هند، اندونزی، آمریکا، ایتالیا، آلمان، سوئد، جمهوری چک و اسلواکی بودند.

وی افزود: در راستای برگزاری جشنواره بانو امین هشت پیش نشست توسط کارگروه های علمی و پژوهشی برگزار شد.

غروی با بیان اینکه برنامه ریزی برای کاربردی سازی پژوهش های بانوان صورت گرفته است گفت: خروجی این جشنواره در قالب کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی، تهیه نسخه الکترونیکی و چاپ در مجله ها منتشر می شود.

وی خاطرنشان کرد: آسیب شناسی پژوهش های بانوان طلبه، راهکارهای برون رفت از پژوهش های سطحی، ارتباط با مراکز پژوهشی داخلی و خارجی، شناسایی ظرفیت های بانوان پژوهشگر در حوزه های اسلامی، شناخت خلاهای موجود در پژوهش ها، بهره مندی از ظرفیت بانوان در نگارش پژوهش ها و برگزاری کارگروه های علمی و تخصصی پژوهشی از جمله برنامه های کاربردی سازی پژوهش ها و ترغیب بانوان به پژوهش است.

سیده نصرت‌ بیگم امین معروف به بانوی ایرانی در سال 1308 در اصفهان چشم به جهان گشود، وی از چهار سالگی به فراگرفتن قرآن و از یازده سالگی به تحصیل زبان عربی پرداخت. در 20 سالگی به تحصیل فقه و اصول، تفسیر و علم حدیث پرداخت، به حکمت و فلسفه و درپی آن به عرفان روی آورد و در چهل سالگی به دنبال سال‌ ها تلاش شبانه ‌روزی به اخذ درجه اجتهاد نائل آمد.

وی پس از پشت سر نهادن مدارج علمی از استادانی چون میر سید علی نجف آبادی، شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم و شیخ مرتضی مظاهری نجفی اصفهانی و سایر علما اجازه اجتهاد دریافت کرد، از جمله فعالیت های این بانوی عالمه تالیف کتاب، تدریس و پاسخ ‌گویی به پرسش‌ های دینی و تاسیس موسسات فرهنگی، تاسیس مدرسه علمیه ‌ای به نام مکتب فاطمه (س)، تاسیس چند دبیرستان دخترانه و تربیت شاگردان است که سرانجام در سال 1362 درگذشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز