مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

۵۷۰ اثر شفاهی از والدین معظم شهدا در قم گردآوری شده است

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۲:۰۸:۴۴
کد خبر: ۴۱۹۰۵۷
۵۷۰ اثر شفاهی از والدین معظم شهدا در قم گردآوری شده است
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم با اشاره به گردآوری 570 اثر شفاهی از والدین معظم شهدا گفت: گردآوری خاطرات شهدا از طریق والدین معظم شهدا اسناد عزت و ایثار ملتی آزاده است که برای نسل‌ها باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، سید جواد هاشمی اظهار کرد: با توجه به کهولت سن والدین شهدا ضرورت گردآوری آثار شفاهی شهدا از طریق والدین معظم ایشان بدون واسطه، با حضور اکیپ‌های مختلف و با مشارکت بسیجیان و با هماهنگی بنیادشهید و امور ایثارگران در حال اجراست.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از 570 اثر شفاهی از والدین معظم شهدا در شهر و روستا، به طور متوسط هر اثر 30 تا 45 دقیقه به صورت صوت و تصویر گردآوری، ثبت و ضبط شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: در این آثار شفاهی تلاش شده تا زندگی شهدا از بدو تولد تا پس از شهادت در ابعاد مختلف فعالیت‌های اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و... در قالب بیان خاطرات از زبان والدین معظم شهدا گردآوری شود.

وی اضافه کرد: این آثار اسناد افتخاری از تاریخ پر از ایثار و شهادت طلبی ملتی آزاده و غیور است که برای دفاع از دین و ارزش‌ها ایثارگرانه از عزیزترین هستی خویش که فرزندانشان هستند گذشتند و صبورانه بر فراغ ایشان ایستادگی کردند و همواره به این شهادت‌ها افتخار کردند.

هاشمی اضافه کرد: این طرح از پاییز سال گذشته شروع شده و تا گردآوری آثار شفاهی از والدین معظم شهدای استان ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز