فرماندار قم عنوان کرد

کاهش سن ابتلا به مواد مخدر تهدید اصلی خانواده ها

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۲:۰۳:۵۴
کد خبر: ۴۳۰۱۵۴
کاهش سن ابتلا به مواد مخدر تهدید اصلی خانواده ها
فرماندار قم، کاهش سن ابتلا به مواد مخدر، افزایش نرخ ابتلای خانم ها و تغییر نوع مصرف مواد از سنتی به صنعتی را از نگرانی های اصلی مسئولان و تهدیدهای اصلی خانواده ها برشمرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رضا سیار در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم، با تاکید بر افزایش اقدام های پیشگیرانه و آگاه سازی خانواده ها و جوانان نسبت به خطرات اعتیاد، گفت: باید واقعیت ها را گفت تا خانواده ها گمان نکنند که هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند، بلکه باید همواره مراقب باشند تا به دام اعتیاد نیفتند.

وی اطلاع رسانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر را مهم دانست و بیان داشت: رسانه ها و به ویژه صدا و سیما باید در امر اطلاع رسانی و آگاه سازی آحاد جامعه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تلاش نمایند؛ چراکه این اقدام می تواند با انتقال اطلاعات مفید و به موقع، خانواده ها را از عواقب و آسیب های ناشی از پدیده شوم اعتیاد مطلع نموده و آنها را در پیشگیری از گرایش فرزاندانشان به سمت اعتیاد یاری رساند.

وی گفت: می توان از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس، اماکن ورزشی و مساجد از شیوع این پدیده خانمان سوز جلوگیری کرد.

سیار همچنین با اشاره به ضرورت برخورد جدی با توزیع کنندگان مواد مخدر در بین جوانان گفت: باید کاری کنیم که حاشیه امن این افراد از بین برود و هزینه توزیع مواد بالا رود تا افراد متخلف و قانون شکن از اقدام های مجرمانه خود دست کشیده و به سمت مشاغل دیگر متمایل شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز