در نشست مجمع کارگران قم صورت گرفت

بررسی مشکلات حوزه تامین اجتماعی کارگران استان قم

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۹:۵۰:۰۷
کد خبر: ۴۳۳۷۶۵
بررسی مشکلات حوزه تامین اجتماعی کارگران استان قم
نشست مجمع کارگران استان قم در خصوص بررسی مشکلات حوزه تامین اجتماعی کارگران استان با حضور مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نشست مجمع کارگران سازمان تأمین اجتماعی استان قم با حضور مدیران این سازمان و نمایندگان تشکل‌های کارگری در ساختمان اداره کل تأمین اجتماعی استان قم برگزار شد.

سید مجتبی موسوی مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان قم در ابتدای این نشست با اشاره به ضرورت ارتباط با کارگران اظهار کرد: برگزاری جلسات مدیران سازمان تأمین اجتماعی با نهادهای کارگری موجب می‌شود که ما در سازمان با قدرت بیشتری به کار خودمان ادامه بدهیم. صندوق تأمین اجتماعی برای همه است، همه ما باید برای حفظ این صندوق تلاش کنیم تا در جامعه، امنیت را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در این سازمان تأمین منابع است، اگر منابع لازم تأمین نشود، ما نمی‌توانیم به خدمات خود ادامه بدهیم، در سازمان تأمین اجتماعی استان قم باید پاسخگوی 753 هزار بیمه شده و 33 هزار مستمری بگیر باشیم، با وجود تمام مشکلات به دنبال وصول منابع این سازمان هستیم.

داوود علیمحمدی مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قم در ادامه این نشست گفت: ما هم اکنون در یک شرایط خاصی در سازمان اجتماعی قرار داریم و از لحاظ تناسب هزینه‌ها با منابع درآمدی در این سازمان در شرایط مناسبی قرار نداریم و امیدوار هستیم که بتوانیم از این بحران خارج شویم.

وی افزود: امید داریم که دولت و مجلس بتوانند که رونق اقتصادی را در سطح کشور ایجاد کنند تا کارفرمایان و کارگران بتوانند که حق بیمه‌های خود را پرداخت کنند تا سازمان تأمین اجتماعی هم بتواند که به تعهدات خود عمل کند.

محمد فاضل ترکمان رئیس کانون بازنشستگان کارگری قم نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های این کانون اظهار کرد: ما در کانون بازنشستگان همه سعی و تلاشمان را برای کمک به سازمان تأمین اجتماعی به کار گرفتیم، ما نخستین نهادی بودیم که بحث بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی را مطرح کردیم.

رئیس کانون بازنشستان قم ادامه داد: ما بحث بدهی‌های دولت را از طریق نمایندگان مجلس پیگیری می‌کنیم و با پرداخت این بدهی از سوی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، دست این نهاد برای ارائه خدمات به بیمه شدگان باز می‌شود، متاسفانه اکنون این بیمه شدگان که بیشتر کارگر هستند، مشکلات زیادی دارند.

وی افزود: هم اکنون بازنشستگان تأمین اجتماعی مشکلات زیادی دارند، آن‌ها با مشکلات زیادی در حوزه درمان دچار هستند، علاوه بر این بازنشستگان در زمینه کار و ازدواج فرزندان خود دغدغه زیادی دارند. همچنین باید یک برنامه ریزی دقیق برای پیشبرد اهداف سازمان تأمین اجتماعی صورت بگیرد.

عباسعلی جابری رئیس مجمع کارگران استان قم در ادامه این نشست با اشاره به مشکلات سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: بیش از 50 میلیون نفر هم اکنون دفترچه بیمه سازمان تأمین اجتماعی دارند، این در حالی است که چندی پیش وزیر کار در خصوص خطر ورشکستگی این سازمان هشدار داد.

این فعال کارگری ادامه داد: جامعه کارگری حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند، اما متاسفانه شاهد سوء مدیریت در نهادهای اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی هستیم، نباید بدنه این سازمان گسترش پیدا می‌کرد، طی سال‌های اخیر افرادی زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند که مشمول قانون کار نیستند و ساختار این سازمان از ریشه مشکل دارد.

وی افزود: نباید بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی دغدغه درمان و بازنشستگی را داشته باشد، اما متاسفانه برخی از مدیران این سازمان سال‌های گذشته بذل و بخشش میلیاردی کردند و اکنون هم مدیران سازمان تأمین اجتماعی به دنبال برداشت از جیب کارگران هستند.

الهی نایب رئیس مجمع نمایندگان کارگران در بخش دیگری از این نشست با اشاره به پیشنهادهای خود در حوزه تأمین اجتماعی گفت: برای دفاع از حقوق این سازمان باید در صنف‌های مختلف راستی آزمایی صورت بگیرد تا با افرادی که به ناحق از امکان سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند، برخورد شود.

بیت‌الله کریمی نماینده انجمن کارگران ساختمانی در بخش پایانی مجمع کارگران با اشاره به بازرسی‌های سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: اکنون صنعت ساختمان در رکود است و کارگران ساختمانی همیشه در کار ساختمان حضور ندارند و بازرسان سازمان تأمین اجتماعی در زمان بازرسی باید این مساله را در نظر بگیرند تا حق کارگران ضایع نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز