مدیر جهاد کشاورزی قم خبر داد

برداشت ۲۴ هزار تن طالبی در استان قم

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۰:۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۳۳۸۱۹
برداشت ۲۴ هزار تن طالبی در استان قم
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قم گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۲۴ هزار تن طالبی از مزارع استان قم برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم و به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان قم، هادی مومنی نسب اظهار داشت: امسال در منطقه جعفریه ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت طالبی است که متوسط ۳۵ تا ۴۰ تن برداشت طالبی در هر هکتار می‌باشد و بر این اساس پیش بینی می‌کنیم امسال حدود ۲۴ هزار تن طالبی از مزارع استان برداشت شود.

وی اضافه کرد: اقدامات بسیار خوبی در راستای بهینه سازی مصرف آب در مزارع استان صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح آبیاری با تیپ در این مزارع اشاره کرد که مصرف آب را تا ۵۰ درصد کاهش داده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای طرح کاهش مصرف سموم (IPM) در مزارع استان بیان داشت: طرح کاهش مصرف سوم در سال جاری در حدود ۱۰۰ هکتار از مزارع استان اجرا شده و در نظر داریم در سال آینده این میزان را افزایش دهیم.

مومنی نسب تصریح کرد: با اجرای طرح کاهش مصرف سموم، ۱۵ مرتبه سم پاشی را به سه بار در طول دوره رسانده‌ایم و برای دفع آفات در باغات و مزارع از روش‌های غیر شیمیایی استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برداشت طالبی در استان از ۲۰ روز گذشته آغاز شده و تا ۱۰ روز دیگر هم ادامه دارد، بیان داشت: محصول طالبی استان قم به جز استان تهران به استان‌های اراک، قزوین، همدان و تبریز هم صادر می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز