فرمانده انتظامی استان قم خبر داد

تشکیل ۶۵ پرونده کالای قاچاق در قم به ارزش ۱۲۴میلیارد ریال

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۰:۴۳:۱۷
کد خبر: ۴۳۳۸۵۸
تشکیل ۶۵ پرونده کالای قاچاق در قم به ارزش ۱۲۴میلیارد ریال
فرمانده انتظامی استان از تشکیل شدن 65پرونده کالای قاچاق به ارزش 124میلیارد ریال طی سه ماهه اول سال جاری در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار کاظم مجتبایی با اشاره به گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و ارز، اظهارداشت: بیشترین کالاهای قاچاق از استان های جنوبی، جنوب غربی و غرب به سمت تهران گسیل می شود و با توجه به همجواری استان قم با تهران و قرار گرفتن درمسیر عبور باعث شده که حداکثر کشفیات قاچاق در محورهای مواصلاتی استان حاصل شود.

وی افزود: پوشاک، لوازم آرایشی و مواد خوراکی بیشترین کالاهای مکشوفه قاچاق را تشکیل می دهند که توقیف شده اند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: از اوایل امسال 32 هزار ثوب پوشاک و 45 هزار عدد انواع مواد خوراکی قاچاق کشف شده است.

وی افزود: از آنجایی که سال95 از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده پلیس آگاهی استان قم با تمام توان و ظرفیت در راس سایر پلیس های تخصصی در امر مبارزه با قاچاق کالا به این موضوع عینیت بخشیده و برابر دستورالعمل های صادره با تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با قاچاق کالا وارز با قدرت بااین تجارت بی ریشه مبارزه می کند.

سردار مجتبایی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال 95 تعداد65 فقره پرونده کشف کالای قاچاق تشکیل، 96 نفر متهم در ارتباط با قاچاق دستگیر و 40 دستگاه خودرو در ارتباط با حمل قاچاق توقیف شده، ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق را حدود124میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: درسال 1394نیز430 پرونده کشف کالای قاچاق در قم تشکیل، 378 نفر متهم در ارتباط با قاچاق دستگیر و 214 دستگاه خودرو درارتباط با حمل قاچاق توقیف شد و ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق 351میلیارد ریال بوده است.

فرمانده انتظامی استان قم در مورد قاچاق سوخت نیز گفت: با توجه به سهمیه بندی سوخت اخیراً مشاهده شده که برخی کارگاه های صنعتی که نیاز به فرآورده های نفتی دارند سوخت مورد نیاز خود را از طریق خرید سوخت خودروهای سنگین و اتوبوس تامین اما اقدام به قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی می کنند که در این رابطه تاکنون چندین پرونده تشکیل و مقدار زیادی انواع فرآورده های نفتی از آن ها کشف شده است.

وی افزود:در سه ماهه نخست سال 95 مقدار 48 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف، سه کارگاه غیر مجاز پلمپ، 6 دستگاه خودرو توقیف و 9 نفر متهم دستگیر شده است.

سردار مجتبایی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال پنج طرح سراسری و دو طرح استانی مبارزه با قاچاق کالای دخانی، گمرکی و ترانزیتی، ممنوعه، سوخت، کنترل مصرف کنندگان عمده سوخت در قم انجام شده، ضمن ارائه راهکارهایی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بر تعامل و همکاری با دیگر سازمان ها در جهت کنترل و جلوگیری از عرضه قاچاق در سطح استان قم، کنترل قاچاقچیان سابقه دار و حرفه ای، کنترل محموله های عبوری از استان در محورهای مواصلاتی، استفاده از ظرفیت مردمی و ارتقاء تعامل با استان های همجوار تاکید کرد.

نظر شما