مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم:

۱۷ هزار کارگر ساختمانی در قم بیمه شدند

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۱:۵۲:۵۴
کد خبر: ۴۴۵۹۹۳
۱۷ هزار کارگر ساختمانی در قم بیمه شدند
مدیرکل تأمین اجتماعی قم تعداد کارگران ساختمانی زیر پوشش خدمات تأمین اجتماعی در استان را 17 هزار و 100 نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدمجتبی موسوی در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: سیاست سازمان تامین اجتماعی بر حمایت از کارگران ساختمانی است.

وی افزود: تعامل با شرکای اجتماعی از راهبردهای اصلی در سازمان است و همه مدیران و کارکنان تامین اجتماعی در استان قم این راهکار را در عمل به کار بسته‌اند و اثرات خیر این تعامل به نفع طرفین است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با تاکید بر قانونی بودن بازرسی‌های دوره‌ای از بیمه شدگان مشمول کمک‌های دولتی تصریح کرد: در مدت 6 سالی که از اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی می‌گذرد بیمه حدود 1000 نفر از کسانی که به ناحق از این یارانه دولتی استفاده می‌کردند قطع شده است.

وی تاکید کرد: بازرسی از محل سکونت و همچنین محل اشتغال به‌ کار کارگران ساختمانی توسط بازرسان تامین اجتماعی در راستای صیانت از حق و حقوق کارگران و شاغلان واقعی صنعت ساختمان است.

موسوی با بیان اینکه دریافت حق بیمه از کارگران ساختمانی فقط تا پایان اعتبار کارت مهارت آنها میسر است افزود: کارگران ساختمانی باید ٦ ماه قبل از اتمام اعتبار کارت مهارت، به اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار آن اقدام کنند.

 

نظر شما