شهردارقم:

تغییر در قرار داد طرح تجاری شهید کاظمی از نظر حقوقی امکانپذیر نیست

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۲:۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۴۶۰۳۹
تغییر در قرار داد طرح تجاری شهید کاظمی از نظر حقوقی امکانپذیر نیست
شهردار قم گفت: ایجاد تغییر درقرار داد پروژه تجاری شهید کاظمی قم به لحاظ حقوقی امکانپذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در یکصد و نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به طولانی شدن بیش از اندازه مدت زمان اجرای این طرح عمرانی، اظهار داشت: برغم همه مشکلاتی که این طرح برای هسته مرکزی شهر بوجود آورده ولی همچنان به صورت متوقف باقی مانده و هیچ کاری در آن انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر باید در مورد این طرح چند نکته را مورد توجه قرار دهد، اضافه کرد: پروژه شهید کاظمی از سال 83 یعنی 12 سال پیش به بعد در دستور کار مدیریت شهری قرار داشته، اما به دلایل گوناگون و متعدد از جمله تردید ها و اختلاف نظرها در شیوه اجرا نتوانسته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار باشد.

سقائیان نژاد با بیان اینکه این طرح طفل ناقص الخلقه ای است، که امکان اصلاح و یا هر گونه ایجاد تغییری در آن وجود ندارد، افزود: بواسطه مصوبه شورای اسلامی سوم و همچنین تصویب کمیسیون ماده 5 از نظر حقوقی و قانونی امکان هیچ گونه تغییری در نحوه قرار منعقد شده با سرمایه گذار مربوطه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این طرح به مثابه یک زخم چرکین اگر مورد بی توجهی قرار گیرد، عوارض آن تمام شهر را در بر می گیرد، گفت: باید این جنازه ای که بر روی دست شهر باقی مانده را به شیوه کاملا عقلانی و اصولی جمع آوری کنیم، و راهکارهای جدیدی را برای ساماندهی و رفع این معضل ایجاد شده برای شهر به کار بگیریم.

در این جلسه طرح پیشنهادی کمیسیون امور زیر بنایی مبنی بر کاهش تراکم ساختمانی پروژه تجاری شهید کاظمی واقع در خیابان صفائیه که پیش از ارسال به صحن علنی به دلیل بروز تبعات مالی و حقوقی برای شهرداری مورد مخالفت نماینده شهرداری در این کمیسیون قرار گرفته بود، با رای اکثریت اعضای شرکت کننده جهت بررسی بیشتر به کمیسیون یاد شده عودت داده شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم با اشاره به حرم حضرت معصومه (س) به عنوان یکی ازمهمترین جاذبه های سفرهای داخلی و خارجی شهر قم، افزود: با توجه به این موضوع ما نباید تا شعاع قابل توجهی از این مکان مقدس هیچ جاذبه دیگری را در شهر ایجاد کنیم.

عباس ذاکریان در قالب ارائه پیشنهادی خاطر نشان کرد: با توجه به فراهم بودن زیر ساخت ها در بلوار پیامبر اعظم (ص) ما می توانیم حداکثر تراکم تعیین شده در قرار داد را به جای خیابان صفائیه در بلوار مذکور به سرمایه گذار واگذار نماییم.

نظر شما