معاون استاندار قم عنوان کرد

ضرورت توجه به معنویت افزایی در جامعه برای کاهش آمار طلاق

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۲:۴۰:۳۱
کد خبر: ۴۴۶۰۶۹
ضرورت توجه به معنویت افزایی در جامعه برای کاهش آمار طلاق
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم با اشاره به معضلات ناشی از جوامع مدنی مدرن اظهار داشت: معنویت افزایی در جامعه برای کاهش امار طلاق ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده که با حضور روسای دستگاه های این کارگروه برگزار شد طی سخنانی به مساله ی طلاق در ایران اشاره کرد و گفت: اگر چه این آمار در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان پایین است، ولی در سالهای گذشته رو به افزایش بوده است.

جمالی با اشاره به متوسط آمار طلاق در کشور افزود: باید در راستای کاهش آمار استان قم نسبت به میانگین کشوری تلاش کنیم.

وی پیچیدگی معضلاتی که به طلاق منتهی می شوند را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه راهکارهای کاهش طلاق بایستی کارشناسی شده باشند افزود: تحقق این امر نیازمند شناسایی دقیق علل طلاق به صورت آماری می باشد.

جمالی با بیان اینکه طلاق از آفت های شهرنشینی و زندگی در جوامع مدنی مدرن است خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با افزایش معنویت آسیب های ناشی از این معضل را در جامعه کاهش دهیم.

معاون استاندار قم در ادامه با بیان اینکه بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی ناشی از فقدان و یا فقر فرهنگی است ادامه داد: جامعه ی هدف برای اصلاح این ناهنجاری ها دانش آموزان و دانشجویان هستند و از اینرو توجه به این قشر برای آموزش مهارت های زندگی ضروری است.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم همچنین با تاکید بر ایجاد کارگروهی برای ارائه ی آموزش های لازم به خانواده ها، زوج های جوان و دانش آموزان افزود: در تلاش هستیم تا اعتبارات لازم در این زمینه را از مراکز ملی جذب نماییم.

 

نظر شما