مسئول کانون هنر شیعی:

۵۱ هنرمند ملی آرایه‌های معماری آستان کریمه اهل بیت (س) را بررسی می‌کنند

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۳:۲۲:۲۷
کد خبر: ۴۴۶۱۱۹
۵۱ هنرمند ملی آرایه‌های معماری آستان کریمه اهل بیت (س) را بررسی می‌کنند
مسئول کانون هنر شیعی با بیان اینکه کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت با حضور ۵۱هنرمند ملی در زمینه طراحی و گرافیک برگزار می‌شود گفت: هنرمندان در این کارگاه نگاهی نو به نقوش و آرابه‌های معماری حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مسعود نجابتی در نشست خبری با موضوع برگزاری کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت با حضور 51هنرمند ملی در زمینه طراحی و گرافیک اظهار داشت: هدف اصلی تعریف واحد درسی در رشته‌های هنر است از همین رو هنرمندان در این کارگاه نگاهی نو به نقوش و آرابه‌های معماری حرم مطهر دارند.

مسئول کانون هنر شیعی با بیان اینکه خروجی این کارگاه آثاری برای بهره گیری در فضای شهری است افزود: تلاش می‌کنیم تولیدات هنرمندان این کارگاه برای اکران شهری و دیده شدن در فضای شهر در قالب نمایشگاه عرضه شود.

مسئول کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت با اشاره به اینکه برگزاری این کارگاه سهم قابل توجهی در تبیین عقاید شیعی داد تصریح کرد: بررسی خطوط به کار گرفته شده از لحاظ شکل، محتوا، تقسیمات و تعداد، نقوش و رنگ در معماری حرم کریمه اهل بیت (س) نقطه شروعی است برای طراحان که به شناخت بیشتری در این زمینه برسند؛ این کارگاه فرصتی است تا طراحان کشوری زیر نظر اساتید در زمینه معماری اسلامی رصد جدی داشته باشند.

سیدمهدی حسینی نیز در این نشست با اشاره به اینکه انتخاب 51 هنرمند کشوری از میان 400 رزومه ارسال شده گزینش شده‌اند خاطرنشان کرد: این هنرمندان از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، کرج، زاهدان و قم در این کارگاه حضور دارند.

دبیر هنری کارگاه نقش بهشت با بیان اینکه آثار هنرمندان در پایان این کارگاه در فضا و المان‌های شهری به کار خواهد رفت تصریح کرد: اکران آثار هنرمندان در دیگر شهرها با هدف بازنگری در نقوش و معماری‌های به کار رفته در حرم احمد بن موسی (ع) در شیراز، حرم امام رضا (ع)، حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و تمام بقاع متبرکه و اماکن مذهبی انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز