سفیر عراق در ایران:

دولت و مردم عراق آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۰۹:۴۱:۱۴
کد خبر: ۴۶۷۲۶۰
دولت و مردم عراق آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند
سفیر عراق در ایران از آمادگی کامل این دولت و ملت عراق در پذیرایی از زائران حسینی در اربعین سید الشهدا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، راجح صابر عبود الموسوی در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، شرایط امروز منطقه و تلاش دشمن در ایجاد جنگ و اختلاف در کشورهایی مانند عراق و سوریه و ایران را نشان دهنده خطرناک بودن وحدت مجامع اسلامی برای استکبار جهانی و دشمنان اسلام دانست.

وی با اشاره به تحریم‌های همه جانبه ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب گفت: دشمنان اسلام زمانی که دیدند درباره ایران ناتوان شدند، تلاش کردند با تحریم‌های گسترده، به این حکومت الهی حاکم در این کشور ضربه بزنند و حکومت شیعه ایران را نابود سازند.

الموسوی با بیان این که تحریم‌ها برای ایران تبدیل به فرصت شد و این کشور و ملت که توسط امام خمینی(ره) تربیت شده و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عهده دار رهبری آن است، در عرصه‌های مختلفی به شکوفایی دست یافت، ادامه داد: زمانی که تحریم‌ها نیز برای تخریب حکومت شیعی کارساز نشد، داعش را در عراق و سوریه به راه انداختند که در این عرصه نیز شکست خوردند.

وی با بیان اینکه اگر علما و مراجع تقلید دراین عرصه حضور نداشتند، ملت عراق آسیب‌های جدی‌ای را متحمل می‌شدند، گفت: هدایت‌گری‌های مراجع تقلید موجب شد که ملت عراق در برابر تروریست‌های داعش پیروز شود.

سفیر عراق در ایران به نقش نیروهای مردمی در عراق اشاره کرد و گفت: اگر نیروهای مردی در عراق تشکیل نمی‌شد و در برابر داعش نمی‌ایستادند، امروز زنان و مردان کشورهای خلیج فارس اسیر داعش می‌شدند؛ این در حالی است که استکبار جهانی و وابستگان آن، نیروهای مردمی را تروریست می‌دانند.

وی افزود: جای تأسف دارد که حکومت آل سعود به جای حرکت به سمت قدس و مقابله به اشغال‌گران صهیونیست، به سمت یمن رفته و زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد.

الموسوی در ادامه با اعلام آمادگی کامل عراق در استقبال از زائران حسینی در اربعین گفت: انتظار داریم که جمعیت زائران حسینی در اربعین، نسبت به سال گذشته افزایش یابد؛ از این رو دولت و مردم عراق با تمهیدات لازم، آمادگی کامل برای استقبال از زائران اربعین حسینی دارد.

وی درباره آثار این حرکت بزرگ شیعی در اربعین حسینی گفت: این حرکت چند ده میلیونی محبان اهل بیت(ع) در اربعین حسینی، به جهانیان ثابت می‌کند که شیعیان، جمعیتی وسیع هستند که با دست خالی و با ذکر و صلوات به سمت حرم امام حسین(ع) می‌روند. در این مسیر در عین مبارزه همه جانبه با داعش، از زائران میلیونی اباعبدالله الحسین(ع) هم پذیرایی می‌کنیم.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این دیدار جواد جهانگیرزاده، رئیس ستاد اربعین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ضمن ارائه گزارشی از روند برپایی این موکب در عمود 1080، از هماهنگی‌های صورت گرفته با عتبات عالیات عراق و مسؤولان این کشور در راستای برپایی موکب آستان مقدس خبر داد.

 

نظر شما