همزمان با ایام اربعین حسینی صورت می‌گیرد

استقرار آمبولانس و موتورلانس در اطراف حرم و جمکران

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۹:۳۷:۳۱
کد خبر: ۴۸۲۸۱۱
استقرار آمبولانس و موتورلانس در اطراف حرم و جمکران
معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: طی ایام اربعین، چندین دستگاه آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس در اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی فراهانی  در جلسه کارگروه بهداشت و درمان قم در دانشگاه علوم پزشکی استان قم اظهار کرد: اورژانس 115 در همه ایام سال به ویژه مناسبت‌های مذهبی همچون اربعین حسینی، در حوزه اقدامات پیش بیمارستانی، فعالیت مستمری در سطح استان دارد.

وی افزود: تلاش مدیریت و پرسنل اورژانس قم، خدمت شبانه‌روزی و کامل به شهروندان و زائرانی است که در شهر کریمه اهل بیت(س) به سر می‌برند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه اربعین امسال و بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دو بخش شاهد فعالیت اورژانس خواهیم بود گفت: بخشی از این فعالیت‌ها در سطح استان و قسمت دیگر در مرز مهران خواهد بود.

وی ادامه داد: پرسنل اورژانس طی این ایام علاوه بر حضور در سطح شهر به ویژه اماکنی همچون میادین مهم، اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و در طول محورهای مواصلاتی نیز مستقر هستند.

فراهانی خاطرنشان کرد: دو دستگاه آمبولانس در مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین مستقر می‌شوند، همچنین دو دستگاه موتورلانس نیز در کنار آمبولانس‌ها پیش‌بینی شده و تعداد نیروهای حاضر هم به تناسب جمعیت زائران، متغیر خواهد بود.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه خدمت‌رسانی به زائران در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) جزو اولویت‌های کاری اورژانس محسوب می‌شود بیان کرد: برای این منظور استقرار اتوبوس آمبولانس، آمبولانس و موتورلانس در جوار حرم بانوی کرامت پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: پوشش کامل جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی قم از دیگر محورهای فعالیت اورژانس است و در ایام اربعین هم مانند دیگر روزهای سال، عوامل اورژانس در این مناطق مستقر هستند.

نظر شما