دبیرجشنواره اختراعات کوهرنگ خبر داد

۵ آذر ماه آخرین فرصت ثبت‌نام مخترعان در جشنواره منطقه­ای اختراعات کوهرنگ

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۲:۰۵:۳۲
کد خبر: ۴۸۲۹۱۳
۵ آذر ماه آخرین فرصت ثبت‌نام مخترعان در جشنواره منطقه­ای اختراعات کوهرنگ
دبیر جشنواره اختراعات کوهرنگ از تمدید این جشنواره خبر داد و گفت :با توجه به استقبال مناسب مخترعان و مبتکران استان های قم ، البرز، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری و مرکزی از این جشنواره، به منظور ایجاد فرصت رقابت مناسب مهلت ثبت نام تا 5 آذر ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسین شیرازی دراین خصوص گفت: فراخوان ثبت‌نام در جشنواره ابداعات و اختراعات  گوهرنگ  تا 5 آذر ماه ادامه دارد و مخترعان استان‌های قم، البرز ، تهران ، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اصفهان می­توانند با مراجعه به وبگاه بنیاد نخبگان استان قم و یا تماس با دبیرخانه جشنواره اقدام به ثبت نام نمایند.

وی ادامه داد: جشنواره کوهرنگ  شامل چهار بخش‌ داوری ، تجاری‌سازی، تسهیل‌گران و کارگاه‌های تخصصی است.

دبیرجشنواره اختراعات کوهرنگ به شرایط شرکت در بخش داوری جشنواره اشاره کرد گفت: کسانی که اختراع آنها به ثبت رسیده و حداکثر سه سال از زمان ثبت آن نگذشته باشد، می‌توانند در این جشنواره منطقه‌ای شرکت کنند.

شیرازی ادامه داد: اختراعاتی که در فرآیند داوری حدنصاب امتیاز لازم را کسب نمایند می توانند از جایزه نقدی، تسهیلات تجاری‌سازی و ثبت شرکت دانش‌بنیان استفاده نمایند.

وی افزود: میزان تازگی اختراع در سطح ملّی وبین‌المللی ، طول عمر فنّاوری حاصل از اختراع ، آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از به‌کارگیری اختراع ، چگونگی مستندسازی فرایند رشد اختراع، قابلیت ورود به بازار و ارزش افزودة اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری‌سازی اختراع ملاک عمل داوران می باشد.

شیرازی گفت: در بخش تجاری سازی اختراعاتی که در سال های گذشته با کسب حد نصاب امتیاز به عنوان اختراع سطح سه یا دو  انتخاب شده‌اند  و محصول خود را تجاری کرده باشند می توانند محصولات خود را ارائه نمایند تا امکان جذب سرمایه‌گذار برای مخترعان  فراهم ‌شود .

وی خاطرنشان کرد: در بخش کارگاه های تخصصی  استادان  متخصص در قالب کارگاه‌ به مخترعان آموزش‌هایی را در زمینه ثبت بین الملی اختراعات و ثبت پتنت  و ...ارائه می‌دهند.

شیرازی مقدم افزود: در بخش تسهیل گران با دعوت از ارگان ها و دستگاه های ارائه دهنده تسهیلات و عقد تفاهم نامه به تجاری سازی اختراعات شتاب داده می­شود.

دبیر ستاد جشنواره کوهرنگ به تمهیدات  بازدید  از جشنواره کوهرنگ  اشاره کرد و گفت: تدبیر شده است تا جشنواره اختراعات کوهرنگ  همزمان با نمایشگاه فناوری های نرم پارک علم و فناوری در هفته پژوهش برگزارشود تا  شور بیشتری به جشنواره بخشیده شود.

وی یادآور شد: تاکنون شش دوره جشنواره کوهرنگ برگزار شده است و 35 نفر از مخترعان استان قم با کسب سطح سه بنیاد از حمایت‌های ویژه و تسهیلات بهره برده‌اند.

شیرازی در پایان عنوان کرد: این جشنواره فرصتی خواهد بود تا سطح اختراعات از نظر نوآوری و قابلیت تجاری سازی ارزیابی و بررسی شود و ان شاء الله با ارائه تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان شکل بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز