آیت‌الله فاضل لنکرانی:

نسبت به معرفی حضرت آمنه(س) کوتاهی شده است

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۳:۳۶:۱۱
کد خبر: ۴۸۶۸۶۰
نسبت به معرفی حضرت آمنه(س) کوتاهی شده است
استاد عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه نسبت به معرفی حضرت آمنه(س) کوتاهی شده است، گفت: وظیفه داریم عظمت حضرت آمنه(س) را دقیق بیان کنیم و این خلأ را در جامعه اسلامی پر کرده و کوتاهی‌های گذشته را جبران کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه(س) اظهار کرد: نسبت به معرفی شخصیت حضرت آمنه‌(س) و جایگاه این بانو کوتاهی‌هایی صورت گرفته که حضور آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) در این عرصه، ارزشمند و شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه موضوعات زیادی پیرامون حضرت آمنه‌(س) می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، افزود: با توجه به اینکه حضرت محمد(ص) اشرف انبیا هستند، ممکن است این سؤال در ذهن‌ها ایجاد شود که چه نسبتی میان مادر پیامبر اسلام(ص) و انبیای الهی دیگر به ویژه حضرت موسی و حضرت عیسی(ع) است.

این استاد عالی حوزه با اشاره به روایاتی که درباره کرامت‌های حضرت آمنه‌(س) وجود دارد، گفت: براساس روایات، این بانوی بزرگ در زمان وضع حمل، ملائک الهی را دیده و نداهایی را که به ملائکه الهی دستور داده که این مولود را به شرق و غرب زمین طواف دهند، شنیده؛ اینها همگی نشان از جایگاه رفیع مادر گرامی حضرت رسول اکرم(ص) است.

وی افزود: حضرت آمنه‌(س) ظرفیت حمل حضرت محمد(ص) را داشت و این پیامبر الهی را نسبت به دسیسه‌های یهودیان در نابودی فرزند گرامی‌شان حفظ می‌کرد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه اجداد حضرت آمنه‌(س) هیچکدام مشرک و کافر نبودند، ادامه داد: براساس روایتی از امام معصوم، ایشان توسل به حضرت آمنه‌(س) را به یکی از مؤمنان توصیه کردند که این نیز گواهی دیگر بر جایگاه این بانوی بزرگ است.

وی با ضروری دانستن فرهنگ شدن توسل به حضرت آمنه‌(س) گفت: ما وظیفه داریم عظمت حضرت آمنه(س) را دقیق بیان کنیم و این خلأ را در جامعه شیعه به اندازه توانمان پر کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز