مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان:

طرح تلاوت نور در بیش از ۳۷۰ مسجد قم اجرا می شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۰۹:۱۰:۰۹
کد خبر: ۴۹۵۸۴۳
طرح تلاوت نور در بیش از ۳۷۰ مسجد قم اجرا می شود
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از برگزاری طرح تلاوت نور در بیش از ۳۷۰ مسجد و برگزاری جلسات تفسیر در ۲۰۰ مسجد قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم ، حجت الاسلام و المسلمین روحانی در حاشیه برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های قرآنی است و از آنجا که برنامه‌های قرآنی نقش ویژه ای در تربیت نیروهای کانون های مساجد از نظر روحی دارد ؛ از این رو برگزاری جشنواره ها و مسابقات قرآنی همانند جشنواره قرآنی مدهامتان بسیار حائز اهمیت است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: برگزاری این جشنواره قرآنی موجب می شود اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح علمی و تخصصی خود در زمینه قرآن را افزایش دهند و به واسطه فراهم شدن این بستر رقابتی ، انگیزه بیشتری  برای ارتقاء برنامه های قرآنی شان ایجاد می شود.

 وی عنوان کرد: در این دوره از جشنواره قرآنی مدهامتان علاوه بر جنبه های رقابتی به موضوعات آموزشی نیز توجه شده است و امیدواریم در سال های آینده بخش آموزشی این جشنواره قرآنی نیز بیش از گذشته تقویت شود چرا که این امر موجب افزایش تخصص و آگاهی شرکت کنندگان می شود .

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان نقش موثری در ارتقاء برنامه های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد دارد افزود: امیدواریم در زمینه تفسیر نیز شاهد برنامه های جدی تری در مساجد کشور باشیم .

حجت الاسلام روحانی عنوان کرد: یکی از اشکالاتی که در فعالیت‌های قرآنی به چشم می‌خورد بسنده کردن به ظاهر قرآن در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرآئت است اما باید توجه داشت که بالاتر از این مسائل ؛ موضوع تفسیر است که موجب تعمیق باورهای ما نسبت به کلام الهی می شود.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم عنوان کرد: تفسیر قرآن باعث می‌شود که فهم و تدبر ما نسبت به پیاده کردن عملی دستورات قرآن کریم در جامعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر مساجد نسبت به برگزاری جلسات تفسیر اهتمام خوبی داشتند افزود : این امر باعث می‌شود تا جوانان و نوجوانان مسجدی بیش از گذشته با معارف قرآن کریم آشنا شوند و این هم موجب تحول در زندگی آنها می شود و ائمه جماعات نیز سکان دار این مسئولیت هستند که حضور ائمه جماعات در بخش تفسیر جشنواره قرآنی مدهامتان نیز در حقیقت موجب ایجاد انگیزه در آنها برای ادامه فعالیت های تفسیری در مساجد می‌شود.

حجت الاسلام روحانی در ادامه عنوان کرد :هم اکنون در ۳۷۵ مسجد استان قم طرح تلاوت نور برگزار می شود و در بیش از ۲۰۰ مسجد نیز کرسی ها و جلسات تفسیر برقرار است.

نظر شما