امام جمعه قم:

دستگاه قضایی مانع قداست شکنی باشد

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۳:۳۵:۴۴
کد خبر: ۵۱۰۴۶۴
دستگاه قضایی مانع قداست شکنی باشد
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: دستگاه قضایی باید با مجرمان به گونه ای رفتار کند که خود مجرمان شرمسار شوند و دیگر به دنبال رفتارهای هنجار شکن و خلاف قانون نباشند.

به گزارش خبرگزاری برنا ازقم، آیت الله سید محمد سعیدی  در دیدار دادستان قم گفت: باید زمینه هایی فراهم شود که دشمن با وجود آن ها جرات نکند به حریم ها نزدیک و قداست شکنی کند.

امام جمعه قم با تبیین آمادگی کامل سخت افزاری و نرم افزاری در مقابله با نقشه های دشمنان داخلی و خارجی افزود: همیشه باید در حال آمادگی کامل باشیم و باید در همه زمینه ها به طوری رفتار کنیم که دشمنان هراس داشته باشند و در دل آن ها به نوعی ترس وجود داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) خاطر نشان کرد: یک مجرم وقتی مرتکب جرمی می شود از حقوق خداوند تجاوز کرده و دشمن خدا به حساب می آید و باید توبه کند.

سعیدی با بیان اینکه می توان در کنار اقدامات سخت افزاری از روش های دیگر برای مقابله با مجرمان استفاده کرد گفت: می شود با رفتارهای نرم، مجرم را به هراس انداخت چرا که اقدامات مقابله ای با مجرمان اگرهمیشه با حالت خشونت باشد، پایدار نمی ماند و با فروکش کردن و کاهش اقدامات، دوباره مجرمان به سمت بزهکاری و هنجار شکنی خواهند رفت.

وی اظهارکرد: دستگاه قضایی باید بدون تبعیض و در چارچوب قانون با مجرمان برخورد کند و درکنار اقدام قاطع، باید با ابزارهای نرم افزاری بتواند پیگیر افراد مجرم باشد که این شیوه هم سریع تر جواب می دهد و هم پایدار است.

امام جمعه قم گفت: دستگاه قضایی باید با مجرمان به گونه ای رفتار کند که خود مجرمان شرمسار شوند و دیگر به دنبال رفتارهای هنجار شکن و خلاف قانون نباشند.

 

نظر شما