مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم:

آموزش های مقابله با بلایا به صورت جدی برای خانواده ها ارایه شود

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۴:۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۱۰۵۳۱
آموزش های مقابله با بلایا به صورت جدی برای خانواده ها ارایه شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به این که حادثه آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو هشداری برای ضرورت آموزش ها در جامعه است گفت: آموزش های مقابله با بلایا باید به صورت جدی برای خانواده ها ارایه شود تا در بروز حادثه مدیریت صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد گلفشان امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه پلاسکو به خصوص خانواده آتش نشانان فداکار افزود: همه خانواده ها نیاز به ارائه آموزش ها در حوزه های مختلف دارند تا بتوانند با عکس العمل به موقع با بلایایی از جمله آتش سوزی و زلزله و سایر موارد، بحران را مدیریت کنند.

ساختمان پلاسکو تهران صبح پنجشنبه 30 دی ماه امسال دچار حادثه آتش سوزی شد و پس از ساعتی فروریخت و تعدادی از آتش نشانان در این حادثه به شهادت رسیدند.

وی افزود: در کشورهای دیگر آمار تلفات در حوادث کمتر است به علت این که دارای تجهیزات مناسب هستند و به موضوع آموزش در سطح گسترده تری توجه دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم ادامه داد: از این رو لازم است تا در حوزه آموزش ورود جدی تری داشته باشیم تا افراد در مواقع بروز حادثه بتوانند جان خویش را نجات دهند؛ در همین راستا جمعیت هلال احمر آموزش های مختلف امداد و کمک های اولیه و تخصصی را برای تمام سنین ارائه می کند.

وی با اشاره به شعار «هر خانواده یک امدادگر» گفت: آموزش ها به تمامی سنین ارائه می شود تا شاهد توانمندی و آمادگی خانواده ها در حوادث و وضعیت بحرانی باشیم ضمن این که با اجرای طرح خادم «خانواده آماده در مخاطرات» آموزش ها را به درب منازل خواهیم برد.

گلفشان هم چنین از بهره برداری پایگاه جاده ای در جعفریه قم خبر داد و گفت: این پایگاه به نام شهید مهدی صابری از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) است که با تجهیزات و خدمات امدادی هلال احمر در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در این پایگاه از امدادگران بومی استفاده شده است ضمن این که با برنامه ریزی های صورت گرفته، تعداد پایگاه های جاده ای استان قم را افزایش می دهیم تا خدمات را در سطح وسیع تری ارائه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به شناسنامه سلامت امدادگران گفت: حدود 750 امدادگر از لحاظ جسمی، روحی و روانی معاینه شده اند و برای آنان شناسنامه صادر شده است تا در مواقع حوادث بتوان از ظرفیت این افراد برای امدادرسانی بهتر استفاده کرد.

وی ادامه داد: هم چنین 150 امدادگر نیز آموزش ها را گذرانده اند تا در پایگاه های جاده ای خدمات رسانی کنند.

گلفشان به گشایش مرکز آموزش تخصصی هلال احمر نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز برای ارائه آموزش های مختلف امدادی در سطح تخصصی در پایگاه جاده ای جعفریه به بهره برداری می رسد.

شهر جعفریه در فاصله حدود 40 کیلومتری مرکز شهر قم قرار دارد.

وی افزود: امسال تا کنون بیش از 20 هزار تن در آموزش های امدادی و کمک های اولیه هلال احمر قم شرکت کرده اند.

وی، اجرای طرح ملی احسان، برگزاری جلسه هیات امنا، اعزام کاروان سلامت به روستاهای استان قم، برگزاری کارگاه های آموزشی ازدواج، برگزاری مسابقات فرهنگی، نمایشگاه عکس شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، برگزاری مراسم خاطره گویی و روایت گری از انقلاب، آغاز فعالیت های تیم های واکنش سریع، برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی، برنامه کوهنوردی و پیاده روی، غبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی و پوشش امدادی راهپیمایی 22 بهمن را از جمله مهمترین برنامه های دهه فجر جعیت هلال احمر قم در سال جاری برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز