دهمین سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی هاشم آغاز به کار کرد

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۰:۲۵:۱۱
کد خبر: ۵۲۴۹۰۵
دهمین سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی هاشم آغاز به کار کرد
برای دهمین سال متوالی با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی، سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی هاشم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، برای دهمین سال متوالی با حضور آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی هاشم افتتاح شد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در این مراسم معنوی ضمن تشکر از دست اندرکاران ساخت و برنامه ریزی این مجموعه‌ بزرگ فرهنگی احیای عزای حضرت زهرا سلام الله علیها را از توفیقات خاص الهی دانست و گفت: برای من افتخار است که مثل هر سال توفیق حضور در این مجموعه را دارم و امیدوارم خداوند اسم ما و شما را در زمره‌ علاقمندان و خدمتگزاران واقعی اهل بیت ثبت کند.

وی حضور مردم در این مجموعه را موجب رشد معنوی و عقیدتی آنان دانست و تاکید کرد: حضور در این مجموعه‌ معنوی قطعاً برای زندگی جوانان و خانواده‌ها آثار زیادی دارد که باید از این فرصت کمال بهره و استفاده را برد تا سیره و حقایق در باب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها برای خانواده‌ها بیان شود.

پیش  از بیانات این مرجع تقلید، سید محمد جدا مدیر سوگواره گزارشی از نحوه‌ آماده سازی مجموعه ارائه کرد و افزود: امسال فضایی قریب به 3 هزار مترمربع، زیر بار طراحی کوچه‌های بنی هاشم رفته و در کنار این مجموعه قسمت‌های پاسخ به شبهات، و عرضه محصولات فرهنگی با تخفیف ویژه نیز به مجموعه رونق داده است.

وی همچنین از تعامل و همکاری در ساخت مجموعه‌های مشابه کوچه‌های بنی هاشم در 13 شهر کشور خبر داد.

خاطرنشان می‌شود سوگواره «حدیث غربت» تا 12 اسفندماه، سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، از ساعت 17 الی 23 پذیرای علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت است.

ساخت مجموعه تاریخی و مذهبی مدینه شامل سقیفه بنی ساعده، باغ فدک، منازل انصار و مهاجرین، مسجدالنبی صلی الله علیه و اله، کوچه‌های بنی هاشم، منزل حضرت زهرا سلام الله علیها ، بیت‌الاحزان و نماد قبرستان بقیع، مباهله و میلاد حضرت،  پاسخگویی به مسائل اعتقادی و شرعی، نمایشگاه کتب فاطمی با 50 درصد تخفیف برای عموم و 70 درصد تخفیف ویژه سادات و غرفه کودکان از جمله بخش‌های دهمین  سوگواره حدیث غربت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز