معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد

نهادینه کردن ورزش در خانواده‌ها / وجود انسجام در ورزش بانوان قم

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۰:۲۶:۴۵
کد خبر: ۵۲۴۹۰۸
نهادینه کردن ورزش در خانواده‌ها / وجود انسجام در ورزش بانوان قم
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش دوای همه دردها نیست اما یک ابزار اجتماعی با کارکردهای بسیار موثر برای حوزه بهداشت، اقتصاد و حوزه های دیگر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  فریبا محمدیان در سفر خود به قم و در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان استان قم اظهار کرد: ورزش زمینه‌ساز تبادل مسائل اجتماعی و اقتصادی فراوان است و در رویدادهای مختلف ورزش، ورزشکاران جوان ما احترام به دیگران و بسیاری از آموزه‌های دینی را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: ورزش دوای تمام دردها نیست اما یک ابزار اجتماعی با کارکردهای بسیار موثر برای حوزه بهداشت، اقتصاد و دیگر بخش‌ها است و هیچ رویداد اجتماعی به اندازه ورزش نمی‌تواند آموزه‌های دینی را توسعه بدهد، در این مسیر رسانه‌ها باید به انعکاس نقش‌های اجتماعی ورزش اهتمام ورزند.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان حضور اندیشمندان اسلامی را در قم به عنوان منابع غنی و مناسب برای بهره‌مندی از نظرات آنان در عرصه ورزش بانوان مفید دانست و بیان کرد:‌  قم زیرساخت انقلاب است و شهری با رنگ و بوی معنوی محسوب می‌شود و باید از سازه‌های عمرانی اسلامی آن برای خدمت به ورزش بانوان استفاده کرد.

وی در ادامه به موضوع اماکن اختصاصی ورزش بانوان اشاره و ابراز کرد:‌ ورزش بانوان حتی در موضوع خصوصی‌سازی باید از فضای اختصاصی برخوردار باشد، ضمن اینکه در اجرای ماده 27 و ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت باید سهم بانوان در تفاهم نامه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

محمدیان افزود: در زمینه آمایش ورزش بانوان ما اصراری نداریم که تمام رشته‌ها در استان‌های مختلف فعال شود، اما باید نیازسنجی و امکان سنجی لازم صورت بگیرد تا متوجه شویم که در کدام مناطق می‌توانیم بیشترین امکان موفقیت ورزشی را داشته باشیم.

وی سهم ورزش بانوان استان قم در تیم‌های ملی را خوب ارزیابی کرد و افزود: گویا در این زمینه تخصیص منابع با برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته، ضمن اینکه انسجام خوب و موثری در زمینه ورزش بانوان قم به چشم می‌‌خورد و فعالیت‌های ورزشی خوبی نیز انجام شده است، به طوری که میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو در قم بیانگر توجه فدراسیون‌ها به قم است.

معاون ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: وجود برخی مشکلات در ورزش بانوان ناشی از عدم حضور بخشی خصوصی است، البته مشکلات خاصی در ورزش بانوان وجود دارد که ریشه آن معنوی و ارزشی است و ما باید این معنویات را مدیریت کنیم زیرا ما یک کشور منحصر به فرد هستیم و برای رشد و تعالی آموزه‌های دینی باید هزینه‌های لازم را پرداخت کنیم، در غیر این صورت فقط شعار داده‌ایم.

وی عنوان کرد: دو ماده قانونی در برنامه ششم توسعه دست ما را برای توجه به ورزش بانوان باز کرده و انتظار می‌رود که در جلب مشارکت دستگاه‌های مختلف در سال آینده، برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد، ضمن اینکه درخواست من این است که سهم ورزش بانوان با توجه به ظرفیت جمعیتی درنظر گرفته شود.

محمدیان خاطرنشان کرد:‌ باید به این نکته توجه کنیم که بانوان نیمی از جمعیت حال حاضر کشورمان را به خود اختصاص می دهند و اجرای کردن طرح آمایش فقط در بخش استعدادیابی نیست بلکه در زمینه تخصیص منابع مورد نیاز نیز باید این آمایش انجام پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت ورزشی در عموم خانواده‌ها، عنوان کرد:‌ برای ما نهادینه کردن ورزش در خانواده‌ها اهمیت زیادی دارد و این یک استراتژی برای ورزش کشور به شمار می‌رود و ما می خواهیم ورزش بیشترین سهم را در کیفی سازی اوقات فراغت خانواده‌ها داشته باشد.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: انتظار دیگر جلب مشارکت خیران است و به دنبال این هستیم که بانوان وارد ستادهای حمایت از خیران ورزش‌یار شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز