آیت‌الله علوی گرگانی:

روحانیون در امر تبلیغ سیره پیامبر را الگو قرار دهند

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۴:۲۰:۲۶
کد خبر: ۵۵۰۸۳۷
روحانیون در امر تبلیغ سیره پیامبر را الگو قرار دهند
یکی از مراجع تقلید گفت: روحانیون مبلغ در مقابل توهین دشمنان از سیره نبوی الگو بگیرند و اهانت‌ها را با مهربانی پاسخ بگویند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با اعضای گروه تبلیغی بقیه‌الله بابلسر و مازندران، بر ضرورت حفظ دین خدا در جامعه تأکید و اظهار کرد: کارهای فرهنگی شایسته‌ای در سواحل بابلسر و مازندران صورت می‌گیرد که موجب خرسندی است و باید همواره این نوع اقدامات به صورت مستمر ادامه یابد تا تأثیر مطلوب برجای بگذارد.

وی با بیان اینکه انجام کارهای تبلیغی در برخی مناطق جهاد در راه خدا محسوب می‌شود، تصریح کرد: اقدامات تبلیغی در سواحل شمالی کشور، مصداق فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است که در دین مبین اسلام بر ضرورت و اهمیت آن بسیار توصیه شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه برای مبارزه با جریان فساد باید رنج و سختی فراوانی را تحمل کرد، گفت: این کار مصداق شنا کردن خلاف مسیر آب است که می‌تواند پیامدهایی را به دنبال داشته باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: اگر کسی توانست سختی و رنج‌های مبارزه با فساد را در جامعه متحمل شود به طور قطع به مقصد خواهد رسید، زیرا که نگهداری دین در زمان کنونی کاری بسیار سخت و پر اهمیت است.

وی با اشاره به ترفندهای دشمنان برای مقابله با ارزش‌های دینی، عنوان کرد: در صورتی که حیله و دسیسه دشمن در مقابل اقدامات معنوی که صورت می‌گیرد، پررنگ تر شود و در مسیری مناسب قرار بگیرد، اقدامات فرهنگی تبلیغی صورت گرفته ارزش بیشتری پیدا می‌کند و مشخص است که مسیر درستی انتخاب شده که حساسیت دشمن را برانگیخته است.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه مجاهدت در راه خدا برای حفظ احکام الهی، نزد خداوند قابل ستایش است، گفت: کسانی که زخم دشمنان را در این راه متحمل می‌شوند از ایمان بالایی برخوردار هستند و خداوند به آنان پاداش عطا می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت مقاومت در برابر تخریب دشمنان تأکید و تصریح کرد: استقامت در برابر دشمنان از جمله مسائل مهمی است که خداوند در قرآن کریم مورد تأکید قرار داده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: پیامبر اسلام برای حفظ رسالت خود در برابر توهین دشمنان بسیار مقاومت کرد و در این راه توصیه می‌شود برای مقابله با فساد مقاومت کنید و در صورتی که متوجه توهین شخصی به جامعه روحانیت شدید جز با مهربانی پاسخ ندهید.

وی با مقدس خواندن لباس روحانیون، گفت: لباس طلبگی لباس نبی مکرم اسلام است و در این راستا توصیه می‌شود روحانیون نیز از شیوه‌های رفتاری پیامبر الگو بگیرند.

آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کرد: روحانیون نباید در امر تبلیغ دین اسلام دلسرد شوند و باید برای رسیدن به اهداف خاص که همان ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام است به تلاش خود ادامه بدهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز