مدیر موزه حرم حضرت معصومه(س) خبر داد

نمایش فرش‌های نفیس در موزه حرم حضرت معصومه(س)

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۴:۰۵:۴۱
کد خبر: ۵۵۴۴۰۲
نمایش فرش‌های نفیس در موزه حرم حضرت معصومه(س)
مدیر موزه حرم حضرت معصومه(س) گفت: فرش‌های نفیس ابریشمی در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جعفر کشفی  در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال صالحی رئیس مدرسه علمیه مرحوم آیت‌الله صالحی مازندرانی با اشاره به اهمیت تبلیغ دینی اظهار کرد: کار اساسی تربیت طلاب و تبلیغ دین است، رفتن به موزه برای عبرت گرفتن از زندگی گذشتگان است.

وی ادامه داد: در موزه حرم حضرت معصومه(س) آثار قدیمی وجود دارد که قدمت برخی از این آثار به پیش از ظهور اسلام هم می‌رسد، در حفاری حرم حضرت معصومه(س) آثار باستانی پیدا شده است.

مدیر موزه حرم حضرت معصومه(س) افزود: مکان این موزه کوچک است، آثار زیادی در مخزن موزه وجود دارد و در صورت ایجاد فضای بیشتر آثار زیادی برای به نمایش گذاشتن در موزه است، سنگ قبرهای مربوط به حرم حضرت معصومه(س) هم اکنون به دلیل کمبود مکان در مخازن موزه حرم حضرت معصومه(س) است.

کشفی با اشاره به آثار تاریخی در موزه حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: هم اکنون یک قرآن خطی مربوط به زمان مامون عباسی که به خط کوفی نوشته شده است، در این موزه نگهداری می‌شود، همچنین فرش‌های نفیسی هم در موزه حرم حضرت معصومه(س) وجود دارد.

وی ادامه داد: در صورت ایجاد فضای بیشتر امکان به نمایش گذاشتن آثار زیادی در موزه حرم حضرت معصومه(س) وجود دارد، افراد بسیاری آثار نفیسی را به این موزه اهدا کردند.

مدیر موزه حرم حضرت معصومه(س) افزود: همچنین افرادی در دوره‌های مختلف فرش‌های ابریشمی که بسیار نفیس است را به حرم حضرت معصومه(س) وقف کردند، آثار موجود در موزه حرم حضرت معصومه(س) نشان دهنده اعتقادات خالص همه طبقات به اهل‌بیت(س) است و اقشار مختلف همچون پادشاهان به حرم حضرت معصومه(س) ارادت داشتند.

کشفی با اشاره به جایگاه حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: این حرم جایگاه نشر علم است و در اطراف حرم حضرت معصومه(س) کتابخانه‌ها و مدارس علمیه ایجاد شده است، حرم حضرت معصومه(س) جایگاهی برای رشد هنر و ادبیات بوده است و شاعران بهترین اشعار را در مدح این حضرت سرودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال صالحی نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت منزل مرحوم آیت‌الله صالحی مازندرانی در شهر ساری اظهار کرد: این منزل 80 سال قدمت دارد و دارای سردابی به عمق 15 متر است، در منزل آیت‌الله صالحی مازندرانی سه نسل روحانی تربیت شد، چنین منزلی مورد توجه علاقه مندان به میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: در استان مازندران گنجینه‌های تاریخی زیادی وجود دارد، ولی در شهری مانند ساری موزه وجود ندارد و آثار تاریخی در خزانه‌ها نگهداری می‌شود، در حالی که باید این گنجینه‌های تاریخی در موزه‌ها به نمایش گذاشته شود.

رئیس مدرسه علمیه مرحوم آیت‌الله صالحی مازندرانی در پایان خاطرنشان کرد: موزه حرم حضرت معصومه(س) آثار تاریخی زیاد دارد، ولی به دلیل کمبود فضا شاهد بودیم که همه این آثار به نمایش عمومی گذاشته نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز