مسؤول حوزه علمیه آیت‌الله صالحی مازندرانی خبر داد

پذیرش ۳۰۰ طلبه در حوزه علمیه آیت‌الله صالحی مازندرانی

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۴:۰۸:۵۸
کد خبر: ۵۵۴۴۰۶
پذیرش ۳۰۰ طلبه در حوزه علمیه آیت‌الله صالحی مازندرانی
مسؤول حوزه علمیه آیت‌الله صالحی مازندرانی با بیان اینکه این حوزه تا 300 نفر طلبه می‌تواند پذیرش کند گفت: این طلاب از پایه یک تا 6 هستند و با هماهنگی با مرکز مدیریت طلاب پایه هفت تا 10 از سال تحصیلی جدید پذیرش می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال صالحی مازندرانی با اشاره به تاسیس حوزه علمیه سعادتیه اظهار کرد: این حوزه نزدیک به 220 سال قدمت دارد و پس از رحلت مرحوم آیت الله صالحی به دلیل آنکه حوزه در حال تخریب بود تصمیم گرفته شد تا این حوزه علمیه احیا شود.

وی خاطرنشان کرد: این حوزه در زمینی به مساحت حدود 2 هزار متر مربع در 6 طبقه تجدید بنا شد و به پاس زحمات 30 ساله مرحوم آیت‌الله صالحی با مصوبه مرکز مدیریت حوزه علمیه قم نام این حوزه از سعادتیه به نام آیت‌الله صالحی مازندرانی تغییر کرد.

مسؤول حوزه علمیه آیت‌الله صالحی مازندرانی با بیان اینکه این حوزه تا 300 نفر طلبه می‌تواند پذیرش کند  گفت: این طلاب از پایه یک تا 6 هستند و با هماهنگی با مرکز مدیریت طلاب پایه هفت تا 10 از سال تحصیلی جدید پذیرش می‌شود. تاکنون نزدیک به 2 هزار نفر از این حوزه فارغ‌التحصیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: بنا شد رشته تفسیر قرآن راه‌اندازی شود و در آینده با راه‌اندازی حوزه جدید در رشته تفسیر موضوعی نیز پذیرش صورت می‌گیرد.

صالحی‌مازندرانی با بیان اینکه این حوزه در مازندران از نظر کارهای فرهنگی ممتاز است گفت: مراسم‌های مختلف در اعیاد، ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود و بسته‌های فرهنگی در طول سال توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب در ایام مختلف تابستان، فاطمیه، محرم و صفر به روستاها اعزام می‌شوند و هزینه تبلیعی از سوی حوزه پرداخت می‌‌شود.

مسؤول حوزه علمیه آیت‌الله صالحی مازندرانی از افتتاح مدرسه علمیه پس از ماه رمضان خبر داد و افزود: از علما دعوت شده تا در مراسم افتتاحیه این مدرسه علمیه شرکت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز