فرمانده انتظامی استان قم:

ارجحیت سهم پیشگیری نسبت به مقابله / برخورد جدی با بستر جرم

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۶:۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۵۹۵۶۳
ارجحیت سهم پیشگیری نسبت به مقابله / برخورد جدی با بستر جرم
فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به ارجحیت سهم پیشگیری نسبت به مقابله، خواستار برخورد جدی با بستر جرم شد و اقدام به اقتضا و فعالیت سیال و بهنگام را باعث موفقیت این امر مهم دانست.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار کاظم مجتبایی سومین جلسه شورای جنگ نرم، ضمن تاکید بر اهمیت خرد جمعی در حل مسائل اجتماعی، درک منطقی و عقلانی را در پیشبرد هدف های مورد نظر موثر ارزیابی کرد و با اشاره به دگرگونی های اجتماعی، اداره جوامع به دو شکل سنتی و مدرنیته را ماحصل تغییرات قبل و بعد از قرن 16 برشمرد. 

وی عامل هایی چون گشایش در نوع تفکرات و پیشرفت های علمی را سبب گرایش به تغییرات و پیشرفت عنوان و با این مضمون که مدرنیته عقلانیت و رفاه جامعه را بالا برده اما موارد منفی نیز به وجود آورده است، تقویت ایمان و تقوا را در پیوستگی افراد جامعه به یکدیگر موثر ارزیابی کرد.

فرمانده انتظامی استان قم با تاکید بر تقویت نهادهای اصلی جامعه موضوع تکثر را به عنوان بیگانگی مردم نسبت به یکدیگر معنا کرد که بعضا در نهاد خانواده نیز دیده می شود.

مجتبایی با اشاره به تبدیل شدن دنیا به دهکده جهانی، مدیریت این فضا توسط غرب را به عنوان چالشی پیش رو دانست و بر چاره اندیشی در این باره تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان قم هم چنین حضور پرشور مردم در انتخابات را به عنوان سپری دفاعی علیه دشمنان نظام دانست که نشان دهنده افزایش وابستگی مردم نسبت به کشور، ملیت و دین است.

وی خواسته دستگاه های فرهنگی کشور را افزایش آگاهی های مردم جامعه ذکر کرد و بهره گیری از تجربه های گذشته را سنگ بنای برون رفت از آسیب های اجتماعی برشمرد.

* بیش از 40 میلیون تن در شبکه های تلفن همراه عضو هستند 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم نیز به مسائل اجتماعی نسل چهارم انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه در بخش های اجتماعی با تغییر و تحول گسترده مواجه هستیم تغییرات را نیازمند مدیریت صحیح پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست.

سرهنگ احمد صادقی با بیان اینکه بیش از 40 میلیون تن در شبکه های تلفن همراه عضو هستند، تغییر سبک زندگی را تحت تاثیر این فضا بیان کرد و ایران را جزء 10 کشور دنیا در استفاده از شبکه های اجتماعی نام برد.

وی به وجود بیش از یک و نیم میلیون کانال تلگرامی در جهان اشاره کرد و با بیان این که تغییرات حتی در عمق روستاها ورود پیدا کرده است و امروز چیزی به عنوان شهر و روستا نداریم، تکانه های اجتماعی را از مضرات این تغییرات محسوس برشمرد. 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم فضای مسموم شبکه های اجتماعی را به زلزله هفت ریشتری تشبیه کرد که عمق ویرانگری آن نمود در تغییرات گستره اجتماعی است.

وی مدل و سبک سازی را ماحصل فضای مجازی دانست و با بیان این که بیشتر مردم امروزه درگیر این شبکه ها هستند، سوالی مطرح کرد که مختصات جامعه ایران در سال 1400 چیست؟ و بر نیاز کارشناسان به مطالعه بیشتر در این حوزه تاکید کرد.

نظر شما